۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

واحد مرکزی خبر نوشت: «جرد کوشنر Jared Kushner» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روابط عمیق تجاری و شخصی با رژیم صهیونیستی دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موضوع می تواند تردیدهایی را در خصوص توانایی وی برای خدمت به عنوان یک میانجی درستکار در نظارت بر تلاش های کاخ سفید برای برقراری صلح در خاورمیانه به وجود بیاورد.

اما برخی بر این باور هستند که این روابط کوشنر و رژیم صهیونیستی، که از جمله آنها می توان به معامله املاک و مستغلات با یک شرکت بیمه کننده صهیونیستی اشاره کرد، می تواند مزایایی پیش بینی نشده را برای وی در پی داشته باشد.

شرکت املاک و مستغلات کوشنر از مدت ها پیش با موسسه های مالی رژیم صهیونیستی معامله انجام می داده است و همچنان هم این معاملات را ادامه می دهد. به هر حال باید توجه داشت که این روابط، در کنار دوستی های شخصی کوشنر با نتانیاهو و همچنین جنبش شهرک سازی ها در کرانه باختری می تواند باعث به وجود آمدن این تصور شود که کوشنر در این روابط، جانبدارانه عمل خواهد کرد.

«لری نوبل» مدیر برنامه های نظارتی مرکز حقوقی «کمپین» در این باره گفت: "به نظر می رسد سرمایه گذاری های مالی (کوشنر) در اسرائیل، باعث پیچیده تر شدن تضاد منافع خواهد شد."

هر چند نقش کوشنر در دیپلماسی خاورمیانه هنوز دقیقا مشخص نیست، ترامپ در این باره اعلام کرده است داماد وی برای "میانجی گری موافقتنامه صلح خاور میانه" تلاش خواهد کرد.

طرح همه این مسائل در حالی است که دولت ترامپ از زمان آغاز به کار خود تاکنون، بارها با اتهام مربوط به مساله تضاد منافع روبرو شده است. به علاوه، بر اساس برخی از گزارش های منتشر شده، فرزندان ترامپ اکنون وظیفه مدیریت بسیاری از کسب و کارهای وی را به عهده دارند که تا پیش از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، به عهده خود او بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =