حمید بعیدی نژاد،سفیر ایران در انگلیس در کانال تلگرام خود در رابطه با کشتی غول پیکری که بعد از برداشته تحریم ها وارد کشور شد، نوشت.

تقريبا همزمان با ورود سومين هواپيماي جديد ايرباس به فرودگاه مهرآباد تهران، كشورمان شاهد يك تحول پسابرجامي ديگر هم بود.

كشتي اقيانوس پيماي مسافري "ساني" نيز براي اولين بار با برداشته شدن تحريم ورود كشتيهاي غول پيكر نفتي و مسافري به بنادر ايران، وارد بندر كيش گرديد. اين كشتيهاي غول پيكر مسافري را در واقع بايد هتل روي آب ناميد. هر يك از آنها درست مانند يك هتل داراي بيش از صد اتاق  مجهز ميباشد و داراي تمامي امكانات كافي براي مسافرتهاي طولاني از هفت شب تا بيش از پنجاه شب هستند. هر يك از آنها با توجه به بزرگي خود ظرفيت حمل مسافر از چند صد نفر تا بيش از پنج هزار نفر را دارند و بهمين نسبت از چند صد تا حتي دو هزار كارمند و خدمه را در خود جاي ميدهند. 

سال گذشته بنابر آمار، مردم ايران بطور ميانگين بيش از چهار و نيم ميليارد دلار خرج فقط خريد بليط مسافرتهاي خارجي كرده اند كه اگر هزينه هتل و هزينه هاي جانبي را به آن اضافه كنيم رقم سرسام آوري ميشود. سفر با كشتيهاي غول پيكر مسافري انتخابي بوده است كه بعلت اين چند سال تحريمهاي دريايي مردم ما از آن محروم بوده اند و اين در شرايطي است كه موقعيت جغرافيايي ايران امكان بسيار خوبي را براي اينگونه مسافرتها در اختيار ايرانيان قرار ميدهد. متاسفانه محدوديتهاي طولاني اعمال شده عليه ايران استفاده از برخي تسهيلات معمولي دنيا مانند هواپيماي نو و كشتي را براي ما به كالاي لوكس و رؤيا تبديل نموده است.

دسترسي درياي عمان به اقيانوس هند كه در واقع ايران را براحتي به تمامي اقيانوسهاي جهان از اقيانوس اطلس و آرام متصل ميكند، ميتواند امكان هر مسافرت دريايي به اروپا، آسياي دور، آمريكاي شمالي، جنوبي، مركزي و اقيانوسيه را فراهم نمايد. درياي خزر نيز ميتواند امكان مشابهي را براي بازديد از پنج كشور ساحلي فراهم نمايد.هزينه سفر با اين كشتيها با توجه به اينكه مسافرين شبها را در يك هتل كامل ميگذرانند نسبت به سفرهاي هوايي خيلي ارزانتر است. شما با هزينه اي از حدود يك  و نيم ميليون تومان براي سفري حدود هفت روزه تا به بالا بستگي به تعداد روزهاي سفر و مقصد خود ميتوانيد يك برنامه كامل سفر دريايي را تجربه كنيد. در هر سفر با ورود به شهرهاي بندري دنيا، مسافرين البته ميتوانند از كشتي پياده شوند، به بازديد از شهرهاي تاريخي بروند و براي خواب دوباره به كشتي برگردند. اميدواريم در شرايط جديد مردم ما نيز همانند ديگر جهانيان بتوانند از اينگونه سفرهاي دريا استفاده نمايند.


39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =