حامیان اصلاح‌طلب روحانی زیر یک سقف؛از رای به روحانی پشیمان نیستیم/شباهت وعده‌های قالیباف واحمدی‌نژاد

امروز مدیران ستادهای انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی برای تبیین برنامه‌های انتخاباتی او گرد هم جمع شدند.

به گزارش خبرآنلاین چهره های مسوول در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی امروز دور یکدیگر جمع شدند تا در اولین برنامه رسمی شان برای سر و سامان دادن به برنامه های انتخاباتی رییس جمهور برای مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در مناطق ۲۲ گانه تهران سمینار آموزشی وتوجیهی برگزار کنند. سمیناری توجیهی که البته هدفش چیزی نبود جز تبیین سازوکارهایی برای پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی. 

اما این تنها جلسه سخنرانی اصلاح طلبان برای تبیین برنامه های انتخاباتیشان در امروز نبود؛ بعضی دیگر از چهره های ستاد انتخاباتی حسن روحانی هم امروز در همایش مسئولان ستادهای فرهنگیان شرکت کردند تا دستاوردهای دولت در حوزه فرهنگیان را یادآوری کنند. هرچند اظهارات سخنرانان این مراسم تنها به مساله فرهنگیان ختم نشد و باز هم پای موضوعات مختلف اقتصادی و سیاسی به میان آمد.

جریان رقیب می‌خواهد انتخابات به دور دوم کشیده شود

حجت الاسلام موسوی لاری، نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اولین سخنران  سمینار آموزشی وتوجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان مناطق ۲۲ گانه تهران بود او با بیان اینکه باید به مردم بگوییم نیامدن به پای صندوق‌های رای چه عواقبی دارد، گفت: در شورای‌عالی‌ از روحانی حمایت کردیم و پشیمان نیستیم اما این به معنی چک سفید دادن به روحانی نیست. به موقع او را نقد می‌کنیم، اما بر انتخاب او پا فشاری می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، او به شرایط کشوراز سال ۸۸ تا ۹۲ اشاره کرد و گفت:‌ سال ۹۲ مسیر تغییر کرد و سال‌های ۹۴ و ۹۵ این مسیر تثبیت شد، همان روزها نگاه به ۹۶ بود.سال ۹۲ گام اول و سال ۹۴ گام دوم برداشته شد

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: در گام اول سال ۹۲ یک قدمی برداشتیم که نتایج خوب بود. ما آن سال به جای حرکت‌های احساسی و فردی با یک جریان و جبهه وارد عمل شدیم، مطالبات فردی را کاستیم و پشت سر یک فکر ایستادیم. عده‌ای فکر می‌کردند سال ۹۴ اجماع ۹۲ تکرار نخواهد شد اما خوشبختانه اصلاح طلبان معتدل با تدبیر بر این پندار خط بطلان کشیدند.

وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: تلقی من این است که مجمو‌عه‌ای که در اختیار جریان رقیب است از جمله رسانه‌ها قصد دارند انتخابات کم رنگ و کم شور باشد آن‌ها می‌خواهند انتخابات به دور دوم کشیده شود و آنگاه وارد میدان عمل شوند. مردم باید به پای صندوق‌های رای بیایند. اگر سال ۹۲ قهر مردم ادامه داشت کشور به کجا می‌رسید، فضای امنیتی ادامه پیدا می‌کرد و راه توسعه و پیشرفت جامعه بسته می شد.

موسوی لاری با بیان اینکه معجزه حضور مردم باعث شد این فضا شکسته شود، یادآور شد: ما قصد نداریم بگویم که دولتی بر سر کار آمد که همه موانع برداشته شد. نه چنین نیست؛ اما امروز تحریم برداشته شد، فضا قابل تحمل تر شد، امروز رئیس جمهور ما در صحن سازمان ملل برای صندلی‌های خالی سخنرانی نمی کند.

او تاکید کرد: امثال زنجانی‌ها آمدند تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها سرمایه کشور را به باد دادند. امروز از رایی که دادیم پشیمان نیستیم. امروز می‌گویند چهار سال دوم آوار برداری باید آغاز شود.در گام سوم باید به این نکته توجه کنیم با کسانی که می‌خواهند انتخابات کم شور داشته باشیم باید مقابله کنیم.

نائب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشریح کرد: باید به مردم بگوییم نیامدن به پای صندوق‌های رای چه عواقبی دارد.در ریاست جمهوری مشکلی نداریم. با توجه به گله‌هایی که داریم خود من از شما بیشتر گله‌مندم اما ما در شورای‌ عالی‌ سیاست‌گذاری از روحانی حمایت کردیم و پشیمان نیستیم.

او گفت: اما در شوراها مسئله چیز دیگری است، این شکل اداره شهر تهران درست نیست. تهران یک نمونه است ما در کلان شهرهای دیگر هم این مشکل داریم ، ما نیاز به یک مدیریت تازه با تخصص داریم. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نامزدهای خود را به مردم معرفی می کند که در مدیریت شهری حرفی برای گفتن داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مسئله پاک دستی باید مبنای کار جریان باید باشد، کارهای بسیاری انجام شده است، ۸۰۰ نفر از دواطلبین شوراها علاقمند هستند که در لیست اصلاح طلبان قرار بگیرند که ما باید به ۲۱ نفر برسد.این مسیر با وسواس و دقت در حال پیگیری است، شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با دقت و اجماع به تصمیمات می رسد، اگر نظر بخشی تامین نشود گله نکنید تصمیم بر جمع است.

موسوی لاری افزود: لیست ۲۱ نفره بسته شود حدود۷۷۰نفر خارج می شوند اما گله نکنید، باید با خرد ورزی گام برداشت.تمامی نامزدها باید از لیست ۲۱ نفره حمایت کنند چند لیستی در شان جریان اصلاحات نیست.باید با منطق سال  ۹۲ به سرانجام برسد. شاید امروز عده‌ای بگویند در مجلس هم لیستی ارائه شد اما افراد غیر لیست کار کردند ، باید دید در چه شرایطی لیست بسته شد، آن روز هم نخواستیم چند لیستی داشته باشیم و پشیمان هم نیستیم.امروز باید انتخابات پر شور و حمایت از نامزدهای هر دو انتخابات ضرورت اولیه ما باشد که نتیجه خوبی حاصل شود.امیدوارم روز ۲۹ اردیبهشت از عملکرد خودمان راضی باشیم.

مانند خاتمی عمل کنیم

مرتضی حاجی که صبح امروز به ریاست ستاد ستاد انتخاباتی حسن روحانی در تهران گمارده شد، در سمینار آموزشی وتوجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان مناطق ۲۲ گانه تهران از قانون به عنوان خط قرمز اصلاح‌طلبان در فعالیت‌های انتخاباتی یاد کردو گفت: هر فرد یک ستاد است. این بدان معنی است که به نظرات مردم اهمیت می‌دهیم و هر شخص که استعداد و خلاقیت داشته باشد باید به او میدان داده شود.

او ادامه داد:‌ کار ما و مردم فقط به زمان انتخابات ختم نمی‌شود. قبل از آن باید به این یقین برسیم که فرد امانت‌دار است. ما صیغه برادرخواندگی با کسی نداریم و اگر فرد خلاف قول و قرار خود و خلاف اصل امانت‌داری عمل کند، رای خود را پس می‌گیریم.

حاجی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: کارمان سخت است و باید بدانیم که کار راحتی در پیش‌رو نداریم. نباید در باد پیروزی مجلس بمانیم چراکه آن موفقیتی بود که در شرایط خاص به وجود آمد.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی در تهران با تاکید بر لزوم جدی گرفتن کارزار انتخاباتی گفت:‌ هر فرد یک ستاد است. این بدان معنی است که به نظرات مردم اهمیت می‌دهیم. ما خود را نباید از مردم بالاتر بدانیم. هر شخص که استعداد و خلاقیت داشته باشد باید به او میدان داده شود.

او از قانون به عنوان خط قرمز اصلاح‌طلبان در فعالیت‌های انتخاباتی یاد کرد و گفت: نباید به بهانه رسیدن به پیروزی قانون را زیر پا بگذاریم. رفتار جوانمردانه بسیار مهم است و رفتار اجتماعی ما باید الگوی باشد.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با بیان اینکه بزرگ ما سیدمحمد خاتمی معلم اخلاق است، اظهار کرد: احترام گذاشتن به دیگران، حفظ حرمت، تعظیم کردن به جوانان، احترام به افراد فرودست، اعمالی است که آقای خاتمی در کمال فروتنی انجام می‌دهد. ما شاگرد او هستیم پس باید مثل او عمل کنیم.

رییس ستاد انتخاباتی سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ یادآور شد: در آن زمان آقای خاتمی تاکید می‌کرد اگر رقیب کارخلاف قانون انجام داد ما مقابله به مثل نکنیم، رفتار اجتماعی ما باید بر اساس قانون باشد. ما باید فضا را باز بگذاریم، به جوانان بها بدهیم، قانون را رعایت کنیم.

رییس ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد: دو انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری هر کدام جایگاه خودشان را دارند و نباید کثرت نامزدهای انتخاباتی در شوراها باعث شود انتخابات ریاست جمهوری در سایه قرار بگیرد وحتما باید نگاه ویژه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم.

هنوز هم شاهد لگد مال شدن حقوق زنان هستیم

الهه کولایی معاون امور زنان ستاد روحانی در تهران اما در سمینار آموزشی و توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان مناطق ۲۲ گانه تهران به مسادل زنان اشاره کرد و  گفت: زنان همیشه در انتخابات حضور پر‌شور و پر‌رنگی داشتتد.ما شاهد هستیم در این دوره از انتخابات از سطح کمیته زنان خارج شدیم و وارد جریان سازی جنسیتی شدیم، جدا سازی جنسیتی روش موفقی در راه توسعه نیست.

الهه کولایی گفت: معاونت امور زنان در ستاد آقای روحانی را به فال‌نیک می‌گیریم. رخدادی در جامعه در‌حال شکل‌گیری است که زنان سهم بسزایی در فعالیت‌های اجتماعی دارند. پیامبر اسلام در شرایطی ظهور کرد که اعراب زنان را زنده به گور می‌کردند ، در چنین جامعه ما تکریم زنان را داریم.

معاون امور زنان ستاد  روحانی در تهران افزود: البته هنوز هم شاهد لگد مال شدن حقوق زنان هستیم، انقلاب اسلامی این  امکان را فراهم کرد که زنان در توسعه نقش ایفا کنند. ما هنوز هم شاهد جاهلیت مدرن هستیم چراکه هنوز برخی تصور می‌کنند زنان ابزار هستند. امروز جامعه‌ای موفق است که سهم زنان را بر شمرده است.

کولایی  با بیان اینکه زنان همیشه در انتخابات حضور پر‌شور و پر‌رنگی داشتتد، خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم در این دوره از انتخابات از سطح کمیته زنان خارج شدیم و وارد جریان‌سازی جنسیتی شدیم، جداسازی جنسیتی روش موفقی در راه توسعه نیست. ما ستاد زنان را بر اساس برنامه‌های شورای عالی سیاست گذاری شکل دادیم. با خانه نشینی زنان توسعه صورت نمی‌گیرد.

او افزود: بسیاری از نیاز زنان دیده نشده است، ما به اندازه انگشت‌های یک دست برای شورای شهر از زنان بهره نگرفته‌ایم، ما خواستار این هستیم که این حق دیده شود.در پارلمان ترکیه شاهد بودیم که نمایندگان زن عدالت و توسعه افزایش پیدا کرد جستجو کردیم متوجه شدیم که زنان گفتند انتخابات را ترک می‌کنند و این کار جواب داد.

کولایی بیان داشت: ما باید بتوانیم خواسته های مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای مطرح کنیم.هدف باید انتخابات پر شور باشد و حضور زنان گواه این امر خواهد بود.نامزدی زنان سرمایه اجتماعی است که در لیست قرار خواهند گرفت.در حوزه‌های مدیریت شهری جای زنان خالی است که جامعه هزینه آن را می دهد.ما باید این ضرورت را ایجاد کنیم که زنان در حوزه مدیریت شهری حضور پیدا کنند.زنان باید برای پیشبرد برنامه‌های اصلاحات است.

ادعاهای قالیباف شبیه رییس‌جمهور قبلی است

محمدعلی نجفی رییس ستاد فرهنگیان حسن روحانی اما در همایش مسئولان ستادهای فرهنگیان حسن روحانی  گفت:‌ قالیباف گفته است که رشد اقتصادی را به بالای ۲۵ درصد می‌رسانم. کسانی که به ایشان مشورت می‌دهند یا آشنایی اولیه با اقتصاد ندارد یا دروغ می‌گویند.

او ادامه داد:  آقای قالیباف ادعا می‌کند که من درآمد کشور را ۲.۵ برابر می‌کنم، این ادعا شبیه ادعاهای دولت قبل و رییس جمهور قبلی است و فقط رنگ و لعابش تغییر کرده است. برای کسب این درآمد باید رشد سالیانه اقتصادی ۲۵ درصد باشد در حالیکه متوسط رشد سالیانه ما در ۴ دهه گذشته فقط ۳ درصد بوده است

او افزود: قالیباف گفته است که رشد اقتصادی را به بالای ۲۵ درصد می‌رسانم. کسانی که به ایشان مشورت می‌دهند یا آشنایی اولیه با اقتصاد ندارد یا دروغ می‌گویند. قبلا ایشان گفته بود که اگر بخواهم کاندید ریاست جمهوری شوم، باید بر سر  من اجماع شود اما نه تنها اجماع نشد بلکه در رای‌گیری جمنا چهارم شده بود.

نجفی اضافه کرد: بعد از رای‌گیری جمنا گفته شد که برخی که منظورشان زاکانی و بذرپاش بود، یک عده نیرو آورده‌اند تا رای دهند و تقلب کرده‌اند. این‌ها که بین خودشان این کارها را انجام می‌دهند چه بر سر مردم می‌آورند؟ در نهایت آقای قالیباف انصراف داد و پس از آن دقایق اخر برای ثبت نام آمد.

نجفی با بیان اینکه کارنامه ۴ ساله اخیر قالیباف اصلا قابل دفاع نیست، گفت: پوپولیسم فریبکارانه را باید افشا کنیم تا مردم دچار انحراف نشوند.  اقای قالیباف گفته است که ۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنم ایشان راهکار باید بدهد که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟

نجفی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: یکی از مشکلات در انتخابات، پوپولیسم فریبکارانه است. اینکه چرا در سال های اخیر این جریان تقویت شده جای بحث بسیاری وجود دارد. نگرانی اینجاست که خدایی نکرده پوپولیسم فریبکارانه مسیر اگاهانه انتخاب را تحت تاثیر قرار دهد. با طرح شعارهای پوچ مردم دچار ابهام و انحراف در تصمیم گیری میشوند و نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد.

او خطاب به مسولان ستاد فرهنگیان روحانی افزود: مساله اول که باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش برای مشارکت حداکثری است.

رییس ستاد فرهنگیان روحانی اضافه کرد: در حال حاضر تعدادی از فرهنگیان در زندان هستند و بعضی‌ها سعی می‌کنند به واسطه این موضوع، مردم را  دلزده و ناامید کنند. یک جریان فکری هست که در عمل بدشان نمی‌آید که مردم کمتر شرکت کنند که البته تحلیل‌شان زودگذر و حزبی و جناحی است.  این‌ها فکر می‌کنند رای خاکستری جامعه هرچقدر به سمت صندوق بیاید به نفع اصلاح طلبان است و هر چقدر کمتر رای دهند به نفع ماست. بله درست است اگر همه در این کشور بخواهند رای دهند، حتما  به اصلاح‌طلبان و روحانی رای می دهند. بنابرین در وهله اول تلاش کنیم جمعیت بیشتری پای صندوق‌ها بیایند.

نجفی با اشاره به اینکه آن چیزی که خطرناک است، سر دادن شعارهای غیر قابل اجراست یا شعارهایی که اگر اجرا شود به ضرر مصالح مردم خواهد بود، گفت:  ببینید که در سال ۸۴ و ۸۸ چه شعارهایی مطرح شد. شعار نهم و دهم "ما می توانیم" بود که سوال اینجاست که آیا واقعا توانستند؟

رییس ستاد فرهنگیان روحانی ادامه داد: احمدی نژاد  می‌گفت بیکاری را ریشه کن می‌کند اما دیدید که چطور شد. گفت که تا پایان فرودوین ۹۰، مشکل مسکن نخواهیم داشت و دیدید که چه شد.

رییس ستاد فرهنگیان روحانی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت بعدی شما را در سمت وزیر آموزش و پرورش خواهیم دید؟ گفت: در این رابطه تصمیمی نگرفتم و مشورتی هم با بنده در این زمینه انجام نشده است. روحانی نظرش این است که دولت بعد پرتحرک‌تر، باانگیزه‌تر و با میانگین سنی جوانتری باشد تا بتواند با سرعت بیشتری خواسته‌ها را محقق کند. تاکنون برای هیچ یک از وزارتخانه‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

حضور بی‌بدیل روحانی در مناظره ها فراموش شدنی نیست

 

محمد شریعتمداری رییس ستاد انتخابات روحانی هم  در همایش کشوری مسوولان ستادهای فرهنگیان روحانی در واکنش به اعتراض یکی از معلمان درباره زندانی کردن فعالات صنفی اظهار داشت: شما فکر می‌کنید، اگر آقای قالیباف که رییس پلیس و آقای رییسی که رییس دادگستری بودند به عنوان رییس جمهور انتخاب شوند، تعداد معلمان زندانی کمتر می‌شود؟

او درباره آثار مخرب دولت گذشته بر کشور، گفت:  بعد از تحریم‌ها عزت ملت به ذلت تبدیل شد. واردات محدود شد در حالی که بنجل‌ترین کالاها را باید می‌خریدیم. دانشجویان ما را اخراج می‌کردند و کارگران بیکار شده بودند. کشور دچار فروپاشی اعلام نشده‌ای قرار گرفت. کشتی‌های جمهوری اسلامی امکان رفت و آمد نداشتند و با پرچم کشورهای دیگر رفت‌وآمد می‌کردیم.

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی افزود: در آن زمان، روابط ما با دانشگاه‌های کشورهای دیگر قطع شده بود و جواب ایمیل اساتید ما را نمی‌دادند.امروز با این وضعیت ارتباطات چیزی را نمی‌شود از کسی مخفی کرد.

او ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم، اعتماد مردم برگشت و دولت آرامشی در بازار ایجاد کرد. روند کاهنده تورم در این دولت بی‌نظیر است. برخی‌ها رونق نیافتن اقتصاد را رکود می‌گویند؛ بله در اقتصاد اینطور است، اما در صنعت رشد پیدا کرده‌ایم. ما از قعر دره به کف رسیدیم و حالا باید بسازیم و بالا برویم. 

رییس ستاد روحانی ادامه داد: ما عقب ماندگی‌های تاریخی در آموزش و پرورش داریم و افسوس می‌خورم، چرا بچه من زمانی که به معلمش نگاه می‌کند، آرزو نکند که معلم شود. باید یکی از انتخاب‌های دانش آموزان، شغل معلمی باشد. کاستی‌ها و مشکلات در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، باید در دولت یکبار برای همیشه بشکند و انشاله در دولت آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

شریعتمداری بیان کرد: گفته می‌شود که سفره مردم در حوزه کشاورزی کوچک شده است در حالی که  در سال 92،  800 میلیارد تومان گندم خریداری شد و در این سال‌ها نیز چند هزار میلیارد تومان گندم خریداری شده است. سفره آنها رشد کرده، البته باز هم کم و کاستی‌ها را قبول داریم. اگر یکی از روزنامه‌ها با فونت درشت تیتر می‌زند که این دولت در اقتصاد هیچ کار نکرد، ما که نباید این را قبول کنیم. به طور مثال دولت 85 هزار میلیارد تومان در درمان هزینه کرد و بسیاری از هزینه‌ها برای مردم صفر شد.

او با یادآوری اینکه سال ۹۲ ابتدا آقای روحانی راضی به نامزد شدن در انتخابات نبودند، اما با اصرار آقای هاشمی وارد صحنه انتخابات شد، گفت: آقای عارف در صحنه بود و رای او نیز خوب بود، ولی تصمیم خردمندانه سید محمد خاتمی و همراهی عارف و کنار رفتن ایشان یک صحنه جدیدی از آرایش سیاسی ایجاد کرد. حضور بی‌بدیل روحانی در مناظره ها فراموش شدنی نیست.

شریعتمداری افزود: می‌گویند ظریف بدون روحانی نمی‌تواست در دیپلماسی پیروز باشد و برخی می‌گویند فقط ظریف، اما من می‌گویم مردم برجام را به سرانجام رساندند. سال ۹۲ اگر مردم تصمیم نگرفته بودند و به روحانی رای نمی‌دادند، سرنوشت چه می‌شد؟ چه کسی می‌گوید سهم قوه مجریه ۳۳ درصد است؟

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    10 4
    انشاا...با امید بیشتر و قویتر با کابینه قوی و جوان ب فکر همه مشکلات همه اقشار
  • بی نام SE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    11 5
    فقط روحاني.
  • عقیل IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    2 1
    رای ما دکتر روحانی میراث ماندگار امیرکبیر انقلاب هاشمی پاینده