ایسنا نوشت: دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که به دور دوم رسیده‌اند، اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح کردند. امانوئل ماکرون میانه‌رو رقیب راست افراطی خود را به گسترش تنفر متهم می‌کند و مارین لوپن او را نامزد قشر "الیگارشی" می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ امانوئل ماکرون، نامزد مستقل با رویکردهای میانه‌رو و مارین لوپن، رهبر مستعفی جبهه ملی فرانسه هفتم مه در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، ماکرون دوستدار تجارت که هرگز سمت دولتی نداشته، مقابل لوپن می‌تواند دست‌کم ۶۰ درصد آراء را بگیرد.

دو تن از رقبای شکست‌خورده ماکرون متعهد شدند تا از او در مقابل دستور کار ضد اروپایی و ضد مهاجرتی لوپن حمایت کنند.

لوپن در تازه‌ترین سخنانش، ‌ماکرون ۳۹ ساله را در مقابل شبه‌نظامیان افراطی "فردی ضعیف" توصیف کرد. علاوه بر این، ماکرون همچنین از سوی متحدان بالقوه و لوپن برای برخورد به گونه‌ای که انگار پیروز انتخابات ماه آتی میلادی است، مورد انتقاد قرار گرفت.

ماکرون هم در جمع حامیانش گفت: برنامه من شکست لوپن است و کار من هنوز تکمیل نشده است. لوپن برای اقتصاد کشور "فاجعه" به بار می‌آورد و با تنفر خود کشور را تقسیم می‌کند. زمانی که شعارهای مادام لوپن را می‌شنوم و لحن و حالات او می‌بینم، وحشیگری بیشتری در او نسبت به خودم می‌بینم.

لوپن هم که موقتا از رهبری حزب راستگرای جبهه مردمی استعفا کرده، تلاش کرد تا از حزبش فاصله بگیرد. او گفت که نامزد این حزب نیست بلکه تنها از سوی آن حمایت می‌شود. لوپن گفت که "نامزد مردم" است و با "کاندیدای الیگارشی" مبارزه می‌کند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =