ایسنا نوشت: رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجلاس هم‌اندیشی ایران و اتحادیه اروپا درباره تغییرات آب و هوایی فردا (۱۰ اردیبهشت) با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، مجید شفیع‌پور افزود: اجلاس بلندپایه هم‌اندیشی ایران و اتحادیه اروپا در زمینه گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی با حضور معصومه ابتکارو میگوئل آریاس کانیته کمیسیونر اتحادیه اروپا در انرژی و تغییر اقلیم برگزار می‌شود. این اجلاس، فرصتی برای افزایش همکاری‌های ایران با اتحادیه اروپا در زمینه تغییر اقلیم است.

وی با یادآوری سه بیانیه مشترک پیشین ایران و اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: مسئله گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی بشر و در راس آن دولتمردان و سیاست‌گذاران جهان در رابطه با حفظ منابع طبیعی و ذخایر زیستی کره زمین در عرصه انرژی و محیط زیست است.

پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیژن زنگنه وزیر نفت و حمید چیت چیان وزیر نیرو با آریاس کانیته همچنین معصومه ابتکار و آریاس کانیته با صدور سه بیانیه مشترک در این خصوص بر ضرورت اقدام‌ و همکاری‌های مشترک برای مقابله با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی تاکید کرده بودند.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =