هنرمندان در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری موضع خود را در مورد این رویداد مطرح می‌کنند٬ آیا با موضع‌گیری هنرمندان در مورد انتخابات ریاست جمهوری موافق هستید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ در سال‌های اخیر روشن‌تر از گذشته هنرمندان در مورد مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی موضع‌گیری می‌کنند. این واکنش‌ها و نظرات زمانی که کار به موضوعی همانند انتخابات ریاست جمهوری می‌رسد جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود.

وضعیت مشابهی را در این زمینه در مورد اتفاقات مهم سیاسی و اجتماعی در خارج از کشور نیز می‌توان دید٬ هنرمندان در کشورهای پیشرفته اغلب وارد موضع‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی می‌شوند و از کنار اتفاقات به سادگی عبور نمی‌کنند.

حالا پرسش اینجاست که آیا افراد در جامعه ایرانی از هنرمندان توقع موضع‌گیری  را در مورد موضوعاتی همانند انتخابات ریاست جمهوری دارند؟

موافق این موضع‌گیری‌ها هستید یا خیر؟

دیدگاه خود را در این زمینه به صورت کامنت مطرح کنید.

5858 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    بله چرا که نه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      6 18
      چرا هنرمندا کسر شانه واسشون که از خودروی سواری پراید استفاده کنن؟؟
    • سعید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      20 42
      هنرمند اگر هنرمند واقعی باشه خودش رو به هیچ جریان سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال گرا و ... نمی فروشه، هنرمند واقعی خودش رو فقط متعلق به مردم میدونه.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    43 60
    خخخخخخخخخخخخخ هنرمندان وقتی از دولت تدبیر و امید حمایت بکنند خوب اند ولی همین هنرمندان از رقیب دولت تدبیر حمایت بکنند شما نظر سنجی خوب و بد بودنش را می گذارید؟؟؟ چقدر شما ادم های مزخرفی هستید
    • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      5 3
      عزیز دل هیچ وقت هیچ وقت جریان استاد شجریان رو فراموش نکن. ایشون هم با روحانی مخالف بودن؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    نه اصلا اکثر هنرمندان غرب گرا هستن و به اص3طلاح خودشون روشنفکر
    • م ر IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      20 16
      خوبیش به همینه که عقب مونده نیستند
  • سیدمحمد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    صد درصد موافقم چون هنرمندان جزو اقشار روشنفکر و پیشرو جامعه محسوب می شوند و دیدگاههایشان تاثیر زیادی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب بهتر دارد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      20 67
      روشن فکر و پیش رو شگفتا نمونه هاش تو دولت نهم و دهم هست می تونید رجوع کنید معنای پیش رو وروشن فکر هم فهمیدیم
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      19 2
      تجربه شخصی بنده بعد از سی و اندی سال زندگی در ایران اینه که متاسفانه در جامعه ما، تحصیلات و ثروت و عضو قشری خاص از جامعه مانند فرهنگی یا هنری بودن، شعور و فرهنگ زندگی اجتماعی به همراه نمیآورند. بنابر این به نظر بنده نمیتوان گفت هنرمند ما لزوما آگاهتر نسبت به مسائل است و یا فکر و ایده بازتری دارد که بتوان از او الگو گرفت.
    • رضا IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      1 0
      بی نام 14:22:07 یعنی شما ارزشی های تندرو توی چرت و پرت گفتن با هم مسابقه گذاشتین
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    چه فرقی داره؟ بالاخره اونا هم شهروند این مملکتن و حق اظهار نظر در مورد سرنوشت خودشون و کشور رو دارن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    بله موافقم
  • بی نام RO ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    بله به نظر من باید بگن تا ثابت بشه دموکراسی وجود داره
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    همه مردم میتوانند نظر خود را بدهند... آزادی یعنی همین ... مثل من که میگم حتما باید رای داد و روحانی و جهانگیری را پشتیبانی کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    6 2
    البته جزو حقوق فردی و اجتماعی هر انسان در جامعه متمدن و مدرن آن است که بتواند پیرامون مسائل سیاسی و اجتماعی اظهارنظر کنند. اما حقیر هنرمندان در دنیا و بالاخص ایران را فاقد تحلیل های عمیق و بنیادی دیده و ارای انها را بواسطه فقدان اموزشهای اجتماعی، تسلط دیدگاه طبقاتی بر افکار و کردار آنها حتی اگر در حرف از آن گلایه کنند و انکه خود محصولی از سیستم موجود بوده و موجب محافظه کاری است سطحی و نازل میدانم. و البته ملت ها هم نشان داده اند که زیاد انها را جدی نمیگیرند. این به معنی جانبداری من از ترامپ ها یا قالیبافها نیست بلکه به معنی نقد شو آف طبقاتی است که هویت خود را از سرمایه داری بدست اورده اند و اینک مثلا بر آن شوریده اند. بنظرم کیم کارداشیان با تقویت سیستمی که خود مولود ان است ازینها صادقتر است
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    84 10
    بله باید نظر بدن چون این مسئله مردم به همه مردم ایران هست و هرکسی حق داره حرف خودشو بزنه. به طبع وقتی دیدگاه آدم ها مشخص باشه بهتر هم میشه تصمیم گرفت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    101 9
    هر كس بايد آزاد باشه نظرش رو بگه. بدون اينكه عواقبي براش داشته باشه. چه هنرمند چه هر شغل ديگه
  • بی نام DE ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    83 10
    باوجود اين كه من هنرمند نيستم ولى ان ها هم حق دارند موضع گيرى كنند ونظراتشان را بيان كنند بعضى از هنرمندان شايد بيشتر از مردم در برخى مسايل اگاه هستند ولى موضع گيرى ان ها هم باعث نشود كه مردم از اثارشان خوششان نيايد ديگر فقط در حد اعتدال حمايتشان را بيان كنند
  • عماد A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    به هیچ عنوان با موضع گیری هیچ فردی که اطلاعات سیاسی اجتماعی خاصی نداره موافق نیستم مگر صلاحیت ایراد سخن رو داشته باشه...میخواد هنرمند باشه یا ورزشکار فرقی نمیکنه...حرف این افراد تاثیر زیادی روی جامعه داره و باید کاملا حساب شده باشه.
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      13 4
      لابد اگه مهران مديري توبرنامه هاي مرحمتي صدا سيما به دولت حمله كنه خوبه
  • محمد RU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    72 10
    هنرمندان هم بخشی از مردم کشورند و در سرنوشت همگانی سرزمینشان سهیم هستند. و مسلما همچون دیگران حق دارند بنا به تمایل و علاقه شخصی خود، به میزان دلخواه در کنش‌های سیاسی مشارکت داشته باشند و یا خیر
  • مجید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    16 76
    ایرانیا تو مسائل سیاسی خودشونو کارشناس میدونن و دونستن اینکه هنرمندا به کی رای میدن حتی یک اپسیلون هم تو رایشون تاثیر نداره. این صنف سبد رایش مشخصه به کدوم سمته. حتی راست ترینه هنرمندان یعنی کسی مثل حاتمی کیا تو انتخابات به جناح چپ رای میده. پس علنی کردن رایشون جذابیتی نداره چون مشخصه به کی رای میدن. حتی اگر بر فرض محال رایشون هم به جناح راست باشه جرات بیان کردنشو ندارن چون هم صنفیاشون در داخل کشور نشون دادن که نمیتونن به رایی غیر از رای خودشون احترام بزارن. در چنین شرایطی علنی کردن رای منو یاد جمله ی "منم بازی" میندازه. کسی که از طریق هنری محبوب نیست، از طریق سیاسی میتونه محبوب شه. مثلا علی دایی زمانی که بازی میکرد بسیار "نامحبوب" بود و بعدها با موضع گیریاش علیه احمدی نژاد محبوب شد.
  • بی نام RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    76 10
    بله ...
  • حامد شریفی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    48 4
    هنرمندان با افراد معمولی تفاوت چندانی ندارند، مانند افراد معمولی اظهار نظر آنها در انتخابات و پدیده های اینچنینی آزاد هست، مهم درک و شعور افراد دنبال کننده است که چقدر تحت تاثیر قرار گیرند. اگر نظر فردی بدلیل غیر سیاسی و غیر منطقی تغییر کند مشکل زا خواهد بود و نشان از شعور پایین سیاسی و بی مسئولیتی اجتماعی اوست حال مهم نیست این دلیل تبلیغات پوپولیستی باشد و یا توصیه یک نفر مشهور
  • alireza A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    61 4
    هرکسی حق داره نظرشو بگه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    62 9
    اساتید دانشگاه ، ادبا ، هنرمندان و ..... گروهای مرجع هستند و باید اظهار نظر کنن .
  • بنده خدا A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    47 10
    قشر روشنفکر و هنرمندان با دید خاصی که دارن میتونن راهنمای خوبی باشن البته اگه بهشون اسیبی نرسه.
  • امیرکبیر A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    12 57
    هنرمندان مثل سایر نقاط جهان که در انتخابات له یا علیه کسی موضع نمی گیرند باید عمل کنند و از موقعیت خودشان نسبت به تبلیغ سیاسی نباید استفاده کنند مواضع شخصی است و نباید در سطح وسیع تبلیغ شود
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      10 4
      دوست عزیز، تا کی از روی بی اطلاعی حرف زدن، تا کی از روی تعصب حرف زدن. تو همین انتخابات آمریکا هنرمندانی بودن که حتی در برنامه های تبلغاتی نامزدها شرکت می کردن و حتی به نامزدها توهین می کردن. حالا ما نمیگیم تو ایران برنامه تبلیغاتی نامزد شرکت کنن، لااقل نظرشون رو میتونن بگن یا اینم جرمه؟
  • بی نام DE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    37 13
    بله موافقم چون دیدگاههاشون روشنتره
  • میثم A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    17 48
    نه به دلایل مختلفی نه
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    32 9
    بله ، بسیاری از سیاست های دولت نهم و دهم مستقیما باعث آسیب به هنرمندان و هنر شد پس همه چیز حتی هنر کاملا به سیاست و دولت گره خورده است
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 20
    بله ولی نه مسخره مثل امسال یه عدشون عملا می خوان بگنرای ندین همه یکین. این افراد که جرئت موند رو حرفشونم ندارنو نظرشونزود پاک میشه،سینما یه صنعته غیر از هنر و باید به عنوان صنعتیان فرهنگی نظراتشونو بگن امااگه قراره رای ندن لطف کنند حرف نزنند دلیل حمایتشونم اعلام کنند. امسالکه کلشون تو خواب زمستونین.
  • هومن A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    10 36
    بهتر هست که به همون کار های هنری خودشون برسن البته اگه بشه اسمشو هنری گذاشت
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    28 4
    بنظر من هیچ اشکالی نداره.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    29 7
    من شخصا اگه هنرمند بودم فقط حرف مردمو میزدم و مطالبات مردمو بیان میکردم هنرمندان با طرفداری از کاندیدای خاصی چنانچه کاندیدای مورد نظر رای بیاره و بدرستی مسولیتشو انجام نده هنرمند هم به سبب رای جمع کرذن برای او زیر تیغ انتقادات میره
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    38 7
    بی شک باید موضع خود را اعلام کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 3
    امیدوارم که جامعه ما به جایگاهی برسد که دیگر همه بتوانند به راحتی عقاید خود را مطرح کنند و مشکلی پیش نیاید.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 4
    با اینکه افراد خیلی زیادی از نظر هنرمندان تاثی نمی پذیرند، اما اعلام موضع باعث ایجاد شور در جامعه می شود.
  • مهدی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    27 8
    موافقم برای اینکه افراد روشنفکری هستند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    28 4
    هنرمند متعهد به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه و دنیا حساسیت داره
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 2
    طبق دموکراسی ایرانی هر کسی حق داره عقایدش رو باین کنه به شرطی که بیشتر از بیان نباشه، هنرمندان هم شاملش میشن
  • محمد قاسمی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    30 5
    بله موافقم.انتخاب رییس جمهور بعدی در کارآنها و فضای هنری بسیار موثر است پس آنها نظری دارند اما از آنجا که رفنار و طرز فکر آنها زیر ذره بین است پس نظرهای ایشان دیده می شود.اصلا چرا باید یک نماینده مجلس اسلامی یا خبرگان و یا ائمه جمعه و ... نظرشان معلوم باشد اما هنرمندان نه؟
  • بی نام GB ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 1
    هنرمندان هم جزو مردم همین مرز و بوم هستند
  • بي نام ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 2
    بله مگه هنرمند با ديگران چه فرقي دارن
  • مسعود علیرضا A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    ما هم موافقیم
  • بی نام DE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 2
    بله موافق هستم.
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    8 0
    دوستشون داریم | اما در نظرسیاسی، به شرطی که فرداش پانشن برن نامزد شورای شهر بشن ، وخواهشا اگرم نظر میدن چه درست و با غلط کمی انتقاد پذیرهم باشن منظور انتقادهای بی ادبانه نیست
  • مصری IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    البته که موافقم زیرا هنرمندان قشری از جامعه هستند که درک آنها نسبت به شرایط زندگی مردم جامعه خود افزونتر است وبخش روشنفکر جامعه را تشکیل می دهند . و بهمین دلیل زود تر از بقیه جامعه شرایط را اعلام می کنند .اگر توجه کرده باشید بعضی از نوشتار ها و یا فیلم های آنها خیلی پیش از مردم عادی نسبت به عملکرد های نا ثواب عده ای واکنش نشان می دهند
  • عرفان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 1
    در همه جای دنیا، هنرمندان و ورزشکاران نسبت به مسائل سیاسی کشورشون واکنش نشون میدن و تأثیر گذار هستن. در ایران هم همینطور است. آخرین نمونه مربوط میشه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند 94. که با همراهی و حمایت هنرمندان و شخصیت های مطرح کشور، لیست امید رای آورد
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 2
    حتما باید فعال باشند مگه اهالی فرهنگ جزو این کشتی نیستند؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    11 15
    رای ما دکترقالیباف مدیرجهادی امروز دیروز
    • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      4 1
      دکتر ای واگذاری املاک نجومی به قشر مظلوم و ۹۶ درصدی
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    5 0
    در امور فرهنگی و برنامه های فرهنگی هنری نامزدها بله ولی در مسائل اقتصادی خیر در تخصص ایشان نیست اگر هر کس از جمله کاندیداها یاد بگیرد در اموری که تخصص دارد حرف بزند خیلی از مسائل حل می شود
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    بله
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 3
    بله. چون یکی از گروه های مرجع در جامعه هستند
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 4
    خیر چون شائبه دریافت پول وسط میاد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    بله
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 0
    مثل همه مردم ایران عزیز. و باید بدانند که محبوبیتشان فقط به خاطر مردم است
  • بی نام BE ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 3
    خیر.اظهار نظر این افراد که دغدغه اقتصادی ندارند،فقط باعث ایجاد موج احساسی به نفع یک کاندیدا در مردم میشود.فارق از اینکه این هنرمند چه تمایلات سیاسی یا فرهنگی دارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    9 7
    اگه از روحانی حمایت کنه میشه هنرمند مردمی. اگه از رقبای روحانی حمایت کنه میگید معلوم نیست چقد گرفته که از فلانی حمایت کنه.
  • خخ A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 5
    اگرطرفدارماباشندطوری نیست موضع مثبتشان را اعلام کنند ولی اگه طرفدارجناح اصولند نه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    6 4
    نه اصلا موافق نیستم, چون اکثر هنرمندان ازقشر مرفه میباشند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    5 3
    متاسفانه در جامعه ما هنرمندان تاثير زيادي روي مردم دارند و قسمت تاسف برانگيز ماجرا اينجاست كه اكثر آنها مدارك تحصيلي ضعيف و بدون سواد سياسي به طرفداران متعصب خود خط ميدهند.
  • هادوی A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 3
    به نظرم باید موضع گیری جمعی باشد مثلا از طرف خانه تئاتر و خانه سینما و دیگر صنوف
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 8
    مجيد جان دلبندم مثل علي دايي كه تو دوران بازي كردنش بسيار نامحبوب بود بعد به خاطر اينكه عليه احمدي نژاد شد محبوب شد، دلبندم فهميدي چي گفتي
  • علی A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 4
    بلی ، اینجانب با اظهار نظر اهالی هنر موافقم . دلیل این امر هم در ذات هنر نهفته است چون هنرمند محصول هنرش از درد و رنج وشادی و... و بررسی نحوه زندگی روزمره مردم سرچشمه می گیرد . در نتیجه چه کسانی بهتر از ایشان می توانند با نظر خود ، جمع دوستاران و هوادارانشان را راهنمایی کنند . با تو کل و امید به ایزد منان وحضور جمعی مردم ایران زمین در انتخاب ریس جمهور شایسته
  • سپهر IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 7
    حیف از اعتبار هنرمندان گرامی که صرف سیاستمداران شود. هنر، مقدس است.
  • بی نام US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    هنر فقط پول نیست هنرمند یعنی عاشق هنر نه عاشق پول هنرمندی
  • بی نام DE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 1
    با سلام و احترام به نظر من به موضوع اظهار نظر هنرمندان باید از دو منظر پرداخت: ۱ اینکه هنرمندان به عنوان اشخاص حقیقی که در جامعه زندگی می کنند و حق تعیین سرنوشت دارند بنابراین حق اظهار نظر و موضع گیری در مورد سرنوشتشان را دارند. ۲ هنرمندان به عنوان سلبریتی و کسانی که مشهور هستند و می توانند روی نظر افراد عادی جامعه تاثیر بگذارند بنابراین اظهار نظر آنها هم باعث پویایی جامعه و هم باعث این می شود که افراد عادی جامعه بهتر بتوانند همه جوانب را در نظر گرفته و شخص مورد نظر را انتخاب کنند. به همه این موضوعات این مطلب را باید اضافه کرد که تا زمانی که نهادهای مدنی که متشکل از هنرمندان و افراد جامعه هستند فعال و درگیر نباشند به تبع انتخاب درستی صورت نمی گیرد و کشور به سمت دموکراسی پیش نخواهد رفت.
  • عماد DE ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    7 3
    هنر مندان یا مداحان یا موسیقی دانها بهتر است موضع نگیرند. هم برای هنرشان و هم برای جامعه بهتر است.
    • بی نام GB ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      2 4
      مداح رو گذاشتی کنار هنرمند؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 1
    بله هنر مندان جزء نخبگان وراهنمایان جامعه هستند و بایدهم قبل از انتخابات و بعد از انتخابات در سیاست و اداره کشور وارد شوند ونقش راهنما را برای جامعه شان داشته باشند اگر هنر مندان و افراد اگاه و روشن فکر در حاشیه قرارگیرند کشور جولان گاه افراد نااگاه وبیسواد و عوام فریب خواهد شد ومیشود انچه در هشت ساله احمدی نزادها اتفاق افتاد و خرمن سوخته تحویل دادند و تازه طلب کار هم هستند .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    به عنوان یک انسان حق دارن موضع داشته باشن حتی اگر مطابق میل بخش کوچک یا بزرگی از مردم نباشه. اما بیان مواضع گاهی عواقبی داره که دردناک میشه. از فشار دولتی تا فشار اجتماعی میتونه در انتظار این هنرمندان باشه. نمونه اش شجریان و افتخاری که هردو دچار مشکلاتی متفاوت شدن.
  • شایان A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 5
    اون شخصی که گفته قالیباف دکترای چی داره بهتره سطح علمشوبالاببره دکترای جغرافیایی داره خلبان هم هست وخدماتی که کرده چه درنیروی انتظامی چه درشهرداری قابل انکارنیست وان شالله امسال بایپروزی درانتخابات خدمات بیشتری به کشور عزیزمون میکنه
  • من A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 1
    به نظر من هنرمند به حد کافی از قرض نداری و بیماری اسکلتش خرد شده است دیگه شما زحمت خرد کردن دندان هایشان را نکشید بهتر است
  • احسان US ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 3
    هنرمندان چه قشر خاصی هستند مگه. ما باید جویای نطر مردم باشیم
  • هموطن RO ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 1
    به نظر من هنرمندان از مهمترین گروههای مرجع هر جامعه ای هستند فارغ از اینکه متمایل به چه ایده وفکری باشند.موافقم که تمایلات سیاسیشون رو علنی کنند
  • مهران IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 4
    خدا رحمت کنه ناصر حجازی رو یکبار در ریاست جمهوری کاندید و رد صلاحیت شد . مرحوم به یک نکته مهم اشاره کردند و آن هم این بود که همتنطور که جای ورزشکاران بین سیاسیون نیست جای اونها هم در ورزش نیست. پس از نظر من بهتره هر کسی در محدوده تخصصش اظهار نظر کنه
  • بی نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 1
    هرکسی باید درمورد اینده اش خودش تصمیم بگیرد
  • بی نام CA ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 2
    اين جماعت كه عموما هنرپيشه اند و ندرتا هنرمند و ازاده
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 1
    نه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    1 3
    صد در صد موافقم
  • حسین A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    1 2
    بله موافقم
  • بی نام RO ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    3 2
    بله اونها هم به عنوان قشر با فرهنگ هر جامعه باید نظر بدن ومردم را در راه شناخت بیشتر کمک کنند
  • بی نام US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    2 3
    هنرمند؟ آیا واقعا اینها شایسته لقب هنرمند هستن؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    5 2
    موافق نیستم. چون هنرمند در یک زمینه خاص تبحر دارد و نه لزوما در زمینه مسایل سیاسی و اجتماعی ولی چون در دید رسانه ها هستند سخنانشان درهر زمینه ای انعکاس دارد برای همین باید بیشتر مراقب نظراتشان باشند و درزمینه ای که تخصص ندارند اظهار نظر نکنند.