وزیر نیرو: آب رسانی برای روستاها، شیرین ترین و ارزشمندترین کار وزارت نیرو است.

وزیر نیرو گفت: امیدواریم با اجرای پروژه های در دست اجرا دیگر هیچ روستای بدون آبی در کشور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین از تویسرکان ؛ عصر امروز تصفیه خانه سد مخزنی خرمرود تویسرکان توسط مهندس حمید چیت چیان، وزیر نیرو کلنگ زنی و عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد.

وی شیرین‌ترین و ارزشمندترین کار در وزارت نیرو را آب‌رسانی برای روستاها دانست و گفت: تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از برنامه‌های مهم در حوزه آب کشور است و اگر در این راه کوتاهی صورت گیرد، با حیات آینده مردم و کشاورزی و فعالیت‌های اقتصادی منطقه بازی خواهد شد.

لازم به ذکر است، تصفیه‌خانه آب شرب تویسرکان با هدف تامین آب شرب شهرهای تویسرکان، سرکان و منطقه سرابی توسط شرکت آب منطقه همدان اجرایی شده است.

موقعیت جغرافیایی تصفیه خانه سد سرابی 6 کیلومتری شرق شهرستان تویسرکان است که طول خط انتقال آب شرب از این سد برای اهداف تعریف شده 14.5 کیلومتر است.

نوع تصفیه خانه DAF شناورسازی با حباب هواست که ظرفیت این تصفیه‌خانه 320 لیتر به میزان 7 میلیون متر مکعب در سال با هزینه 230 میلیارد ریال تعریف شده است، عملیات اجرایی این پروژه به روش BOT در دوره 24 ماهه صورت گرفته است.

اثرات اجتماعی و اقتصادی اجرای این طرح را ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش سطح بهداشت عمومی، بهبود شرایط اقتصادی ساکنان منطقه، افزایش تولید و گسترش صنعت گردشگری عنوان کرد.

سد مخزنی خرمرود در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و در شهرستان تویسرکان واقع شده است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =