افتتاح بیمارستان امام خمینی( ره) در شهرستان دوره چگنی

مراسم افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی امام خمینی( ره) شهرستان دوره چگنی با حضور استاندار لرستان، معاون عمرانی استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، فرماندار شهرستان دوره چگنی و امام جمعه این شهرستان، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان دوره چگنی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم گفت: ما در استان لرستان بالغ بر 1000 مرکز و پایگاه بهداشتی درمانی داریم. وی افزود: از این رقم سالانه 4الی 5 خانه بهداشت به دلیل استهلاک از سیکل خدمات دهی خارج شده و بازسازی می شوند که تا زمان آماده سازی آنها خانه ها و مراکز مستهلک دیگر به برنامه اضافه می شوند.
دکتر ساکی خاطر نشان کرد: مسئله ی مهمی که در این بین باید به آن توجه ویژه داشت این است که ساخت مرکز سلامت باید در فضای مناسبی پیش بینی شود.
وی در ادامه با اشاره به پروژه های در دست ساخت در استان لرستان گفت: خوشبختانه با عنایت ویژه ی استاندار محترم و حمایت های ایشان و دیگر سازمان های استان ما ساخت 104 پروژه جدید را در سال 1396 در برنامه خواهیم داشت که از این بین 13 پروژه سهم شهرستان دوره چگنی است. دکتر ساکی عنوان کرد: از این 13 پروژه که با مشارکت خیرین سلامت در استان به بهره برداری خواهند رسید 8 خانه بهداشت، 2 پایگاه جامع سلامت، 1مرکز جامع سلامت، 1مرکز تجمیع آزمایشگاهی و 1ساختمان مجموعه ی اداری خواهیم داشت که در فضایی به متراژ 10 هزار مترمربع ساخته خواهند شد.
وی همچنین در مورد روند ساخت این 13 پروژه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم این پروژه ها نهایتا ظرف یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که البته خانه های بهداشت زودتر از این موعد می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعتبار برآورد شده برای این 13 پروژه را 15 میلیارد تومان عنوان کرد.
دکتر ساکی در ادامه به افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی امام خمینی(ر ه) شهرستان دوره چگنی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان اولین مرکزی بود که بعذ از فرمانداری شدن دوره چگنی ایجاب می کرد که ایجاد شود.
وی ادامه داد: البته بعد جمعیتی و مسافت در دوره برای ساخت کافی نبود اما با تلاش های جهادی مجموعه ی همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی و حمایت های استاندار محترم و سایر سازمان های اجرایی استان امروز شاهد شروع به کار این بیمارستان هستیم.
دکتر ساکی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده این بیمارستان نیاز شهرستان دوره را برای 40 سال آینده به خدمات درمانی مرتفع خواهد کرد. وی همچنین گفت: در ساخت مراکز درمانی وقتی صحبت از ساخت تخت می شود همراه آن هزینه های سنگین جانبی مانند تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی نیز به میان می آید.
دکتر ساکی خاطرنشان کرد: ساخت این گونه طرح ها خودش زمینه ی ایجاد اشتغال است برای نمونه می توانم اشاره کنم که ما به ازای هر تخت حدود یک و نیم پرستار نیاز داریم و یا نیروهای بهیار، تزریقات، خدمات و دیگر نفراتی که باید استخدام و بکارگیری شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به این که بیمارستان 32 تختخوابی امام خمینی(ر ه) دوره چگنی با اعتبار بالغ بر 5میلیلارد تومان به بهره برداری رسیده است گفت: امیدوارم این روند ارائه خدمت به مردم همچنان تداوم داشته باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =