معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: گسترش بی رویه حاشیه شهر سبب بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی شده بطوریکه براساس بررسی های بعمل آمده بیش از 80 درصد جرائم در این مناطق شهری اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ یوسف خدادادی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری افزود: تشکیل واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی از ابتکارات جدید دادگستری استان در سال‌های اخیر بوده که می تواند بعنوان الگو در شهرستان ها هم به اجرا در بیاید.

وی اضافه کرد: این کار در حوزه مقابله با جرایم به ویژه پیشگیری از تخلفات شهری موفقیت‌ های چشمگیری داشته است به طوری مورد توجه سایر استان‌ها نیز قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به برخی از مشکلات در سطح شهرها گفت: حل برخی از مشکلات شهری مانند سد معبر، تخلیه نخاله، وجود مکان‌های مخروبه، ترافیک شهری ، تکدی‌گری و نیز حفظ حریم رودخانه و راه‌ها باید از اولویت‌های کاری مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری باشد.

خدادادی افزود:برای اجرای واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهر ی 16 دستگاه اجرایی مشارکت دارند .

وی اضافه کرد: براساس بررسی های بعمل آمده از سال 88 تا 91 تعداد سه هزار واحد غیر مجاز در حاشیه شهرهای استان اردبیل احداث شده که با اجرای طرح مدیریت پیشگیری از تخلفات میزان ساخت و ساز های بی رویه به مراتب کاهش یافته بطوریکه از سال 91 تا کنون میزان احداث واحد های غیرمجاز به 200 واحد رسیده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از شهرداران خواست برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای بی رویه را داشته باشند.

خدادادی افزود: وقتی در حاشیه شهرها ساختمان های غیرمجاز احداث می شود استفاده غیر مجاز از آب ،برق گاز و تلفن هم صورت می گیرد که معضلات زیادی را به همراه دارد.

212 هزار نفر از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل حاشیه نشین هستند که از این تعداد تاکنون 15 هزار و 295 نفر در 24 محله اردبیل، 19 هزار و 85 نفر در 13 محله مشگین شهر، 30 هزار و 846 نفر در هفت محله پارس آباد مغان، 2 هزار و 500 نفر در 2 محله خلخال و 9 هزار و 321 نفر در سه محله شهرستان گرمی به عنوان اهالی سکونتگاه های غیر رسمی شناسایی شدند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =