دکتر محمد رضا زائری در یادداشت تازه خود به موضوع برخی تهمت های چهره های سیاسی به مقامات اجرایی کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پرداخته است.

حجت الاسلام دکتر زائری نوشته است: ماهها قبل چیزی نوشته بودم با عنوان "بین الحسنین"، وقتی که آقای "حسن عباسی" مطالب خیلی تند و عجیبی در مورد آقای "حسن روحانی" گفته بودند و کار به دادگاه کشید و نمی دانم بعدش چه شد! و مضمونش این بود که تو را به خدا ملت را از این حیرت و سرگردانی دربیاورید و از بین این دو حسن نجات بدهید!

وی می افزاید: يا اين حرفها درست است كه در آن صورت خيلي بايد ترسيد و بايد پرسيد چگونه صلاحيت چنين عنصر خطرناكي براي رياست جمهوري تاييد شده ؟ پس بايد او را گرفت و محاكمه كرد! يا اين كه اين حرفها درست نيست ، در آن صورت بايد پرسيد چرا و چگونه كسي جرأت مي كند اين گونه به بالاترين مقام اجرايي كشور تهمت بزند؟ بايد او را گرفت و محاكمه و مجازات نمود! به دلايلي آن مطلب را منتشر نكردم و دور ريختم و از ياد بردم تا امروز كه يك فايل صوتي شنيدم منسوب به يكي از روحانيون فعال در عرصه سياسي كه با قسم خدا و با تأكيد آقاي دكتر ظريف را متهم مي كند به تعهد نسبت به آمريكايي ها كه حاج قاسم سليماني را كت بسته تحويل آنها بدهد! فارغ از اين كه چنين تعبير مضحكي چه قدر مي تواند قابل درك باشد و فارغ از اين كه اصلا چنين خبري چه طور به ايشان رسيده است، با شنيدن اين سخنان به ياد آن مطلب "بين الحسنين" افتادم!

زائری نوشته است: حتما اين كشور صاحبي دارد، حتما بزرگتري دارد، حتما مديران و سياست گذاراني دارد كه نسبت به حال و آينده وضعيت اجتماعي و شرايط رواني مردم و افكار عمومي حساس و مراقبند. اين چند خط شكايت و تمناي دردمندانه را كه اصلا سياسي نيست، كاملا از زاويه اجتماعي و فرهنگي خطاب به آنها مي نويسم. تو رابه خدا، به جان هر كس مي پرستيد و دوست داريد فقط قدري به اعتماد عمومي و آرامش رواني مردم رحم كنيد! ....»

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید. همچنین مطالب این نویسنده و محقق را در کانال تلگرامی او به نشانی زیر دنبال کنید:

https://t.me /morzaeri

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    19 2
    حاج اقا زایری عزیز خود بهتر میدانی این اقایان از جایی حمایت میشوند وگرنه کسی که خدارا بپرستد با زبان روزه ولباس پیامبر به راحتی تهمت نمی زند معلوم است فقط پول ومقام را می پرستند خداهدایتشان کند
  • بی نام US ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    23 1
    این مملکت صاحب داشت وضعش این نبود
  • م.پ IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 2
    حتما هیچ اتفاقی واسه تهمت زنندگان نمی افتد چون اون وری هستند و به اصطلاح اصولگرا. کافی بود یکی از این طرف حرفی هرچند ناچیز درمورد یکی از اون وری ها بزنه تا اعدام و اقدام بر علیه امنیت ملی هم میکشوندنش من فقط نمیدونم اقدامات و حرفای آقایون به اصطلاحی با کدوم اصول تطابق داره مدعی العموم هم که فقط در مورد حصر اظهار فضل میکنه کاری به بقیه نداره بذار هرکی هرچی دلش میخواد با قسم جلاله بر علیه دولت یا اشخاص اینوری بگه، مطمئنا مادام که دولت اینوری هست و اون وری نیست هیچ حرف و سخنی مصداق تهمت و افترا و منطبق با جرم توهین به مقامات نبوده و نیست و نخواهد بود عدالت هم کشک
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    11 1
    هیچ برخوردی با اون نمیشه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    15 0
    اصولا اصول گرایان هر تهمتی بزنند آزادند و مجازات نمیشوند
  • عباس IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    13 0
    چرا مدعی العموم آقای نبویان و یا آقای ظریف را پای میز محاکمه نمی کشاند. سکوت دستگاه قضاء در اینمورد هیچ توجیح عقلی ندارد. یکی از دو طرف باید محاکمه و مجازات شود.
  • بابایی میانالی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    11 1
    این هوچی گری ها وتهمت وافترا ها کی می خواهد تمام شود آقای روحانی بساط این خود سر ها کی بر می دارید آقای دادستان آقای مدعی العموم کجا هستید کی به این بی قانونی ها جواب خواهی داد شما می گوئید فقط حرفش را زدند کاری واقدامی نکردند قانونی نی برای تهمت وافترا وتشویش اذهان عموی برای این آقایان وجود ندارد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 2
    آنها به اعتماد و آرامش عمومی مردم رحم نخواهند کرد. آنها آمده اند تا دقیقا همین ها را بگیرند و اینگونه به مردم القا کنند که این همه تنش و ناآرامی حاصل کارهای دولت دوازدهم است. همان کارهایی که با در دولت دوم خاتمی کردند. مردم را نسبت به اصلاحات بدبین و ناامید کردن و احمدی نژاد پا به عرصه گذاشت . نباید یه بار دیگه به اینها میدون بدیم
  • بي نام ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    10 1
    چه كسي محاكمه ومجازات كنه قوه قضاييه مگه ميشه مگه داريم
  • رضا A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 1
    محاکمه ، مجازات .... ؟ این جماعت بدون محاکمه خودشان حکم مجازات و حصر صادر میکنند و اجرا میکنند. خودشون را قاضی میدونند. شاید هم خودشان را برتر از پیامبر بدانند.
  • بی نام US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    9 1
    این تهمت زنندگان جزئی از عوامل استکبار جهانی هستند که در تمام نهاد ها نفوذ کرده و تحت نام حجتیه و پایداری به اربابان خود خدمت می کنند و متاسفانه چون تمام ارکان قدرت را در دست گرفته اند کسی با انان برخورد نمی کند و فقط بانون برای مردم است .متاسفنه انقلاب به دست نااهلان افتاده .
  • صادق راستگو A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    7 1
    جناب زائری سال های سال است که فرهنگ خشونت به اشکال مختلف در جامعه ایرانی و پمپاژ می شود . روش به این صورت است که مراکزی این افراد را تحت حمایت می گیرند . و روش سخنرانی اینها بیشتر خطابه گوئی است نه میز گردی . روش خظابه گوئی مدت هاس گه منسوخ شده چون انقلاب پیام رسانها به این طرز فکر پابان داده است. ولی مشکل نهاد های غیر پاسخگو به افکار عمومی است که میدان دار این افراد شده اند . و برای آنها عوارض پمپاژ خشونت در جامعه اصلا اهمیت ندارد اصلا شاید جامعه خشونت طلب خواستگاه آنها باشد. کار بجائی رسیده که مسول بسیج در یک دانشگاه بصراحت مانع سخنرانی می شود و وقتی قانون را به او یاد آور می شوند لبخندی تمسخر آمیز میزند و می گوید قنون منم و طبق فرمان امام اقدام میکنم . پشت این فرد به کجا گرم است .
  • سید RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 0
    هیچ ایرانی نمیره هموطن خودش رو تحویل بیگانه بده.به قول دکتر ظریف ایشون باید توبه کند.زنده باد ایران و حاج قاسم.لبیک یا خامنه ای
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    6 0
    احسنت
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    12 2
    اگر یکی از اصلاح طلبها این حرفها رو میزد میگفتند از عوامل فتنه هست و به ضد انقلاب وصلند و هزار تا انگ بهشون میزدند.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    8 10
    به نظرم قبل از هر کاری باید روحانی محاکمه بشه که انقلاب اسلامیو متهم کرد به 38 سال اعدام و زندان