تجمع چندصد نفره طرفداران هری پاتر در گینس ثبت شد

ایسنا نوشت: تجمع چندصد تن از هواداران کتاب‌های «هری پاتر» به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار اولین جلد از این هفت‌پانه پرفروش، در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسید.

به گزارش گاردین، حدود ۷۰۰ دانش‌آموز با لباس هری پاتر در جشن ۲۰ سالگی او شرکت کردند و رکورد جدیدی را در زمینه تجمع افراد با لباس این پسرک جادوگر در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رساندند.

در این مراسم که به مناسبت بیستمین سالگرد انتشار اولین نسخه «هری پاتر و سنگ جادو» برگزار شد، ۶۷۶ کودک و نوجوان با شنل‌های مشکی، عینک‌ گرد، کروات زرد و قرمز، نشان صاعقه‌ای روی پشانی و عصای جادوگری در دست، خود را به شمایل قهرمان نوجوان کتاب‌های جی.کی رولینگ درآوردند و در اسمیت‌هیل گرد هم جمع شدند.

در گردهمایی هری پاتری قبلی که روز پنجم مارس ۲۰۱۵ برگزار شد، ۵۲۱ نفر در مدرسه هورشام ساسکس شرکت داشتند. به هر یک از شرکت‌کنندگان در جشن تولد ۲۰ سالگی هری پاتر، یک نسخه از کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» اهدا شد.

«هری‌پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. بلومزبری ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را تاکنون ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور رولینگ تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =