امام صادق(ع) تاکید می فرمودند که شیعیان زینت اهل بیت باشند

نماز سیاسی عبادی جمعه امروز بابل به امامت حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل 23 تیر 1396 برگزار شدوخطیب جمعه بابل با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت:امام صادق(ع) تاکید می فرمودند که شیعیان زینت اهل بیت باشند و باید از نظر مراتب علمی و فقهی سرآمد بر همه جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،وی افزود:در سیره امام صادق(ع) وحدت با دیگر مسلمانان و ارتباط با آن ها تاکید شده است و ایشان بر لزوم وحدت با اهل سنت تاکید می فرمود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر برپایی مراسم ویژه شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: به واسطه امام صادق ما شیعیان را جعفری می نامند زیرا ایشان ارکان شیعه را تکمیل  میکند زیرا ماندگاری شیعه به برکت امام صادق و امام باقر است و دسته های عزاداری و تجمعات نشان دهنده اوج ارادت ویژه به امام صادق(ع) باشد.
وی با اشاره به تشییع و تدفین سه شهید گمنام در شهرستان بابل، تصریح کرد: در روز شهادت امام صادق(ع) پیکر مطهر سه شهید گمنام از ساعت 8:30 صبح در شهر بابل تشییع می شود تا در بندپی شرقی به خاک سپرده شود.
امام جمعه بابل با اشاره به آزاد سازی موصل و بازگشت کامل این شهر به دامن ملت عراق، گفت: شهر موصل دومین شهر کشور عراق عملیات ظفرمندانه ارتش و نیروهای مردمی طی صد روز با کشته شدن عناصر تکفیری و خطرناک تروریستی صورت گرفت و این پیروزی را به مردم، دولت و به ویژه مرجعیت شیعی عراق، تبریک عرض می کنم.
وی افزود: مرجعیت عالی عرق با فرمان جهاد برای دفاع از عراق، موجب بسیج نیروهای مردمی شد و اقتدار خودش را نشان داد و دشمن از این اقتدار که مردم عراق با مقاومت و بدون حضور عناصر غربی به این پیروزی دست یافت، ناراحت است.
خطیب جمعه بابل تاکید کرد: دشمن در صدد است تا این اقتدار را در شیعه بشکند و برخلاف میل آمریکایی ها که با حضور چندین ساله خود هزینه های سنگینی را بر مردم عراق تحمیل کردند، اراده ملت عراق با نمایش فرهنگ مقاومت این پیروزی بزرگ را رقم زد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: بر خلاف تصور برخی در کشور که همواره بر مذاکره با دشمن و ارجح بودن دیپلماسی تاکید می کنند اما این مقاومت و سلاح مردم عراق پیروزی اخیر را رقم زد
وی ادامه داد: امروز پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه هم یکی پس از دیگری شهرهای بزرگ سوریه را از چنگال ترورریست ها و عناصر تکفیری خارج می کند
رییس سازمان سیا بزرگترین نگرانی خود را جمهوری اسلامی وفرهنگ مقاومت منتشر شده از ایرانی ها می داند و آمریکایی ها از پیروزی فرهنگ مقاومت و نظام اسلامی به عنوان پیشدار این صحنه نگران هستند
وی افزود: از اولین روزهای انقلاب آمریکایی ها می خواستند نظام ما را محو کنند اما خداوند بر عظمت نظام اسلامی افزود و امروز نفوذ فرهنگ اسلامی توسعه می یابد و دور نیست که فرهنگ اسلامی با پرچمداری نظام اسلامی سراسر دنیا و تا آمریکا را در بر بگیرد و موجب سرنگونی نظام سلطه غرب و استکبار جهانی شود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگ، گفت: دستور مقام معظم رهبری برای آتش به اختیار یک تکلیف است و هر کسی و در هر جایی که قدرت دارد باید در عرصه فرهنگی قدم بردارد.برخی ها یک تنه یک مجموعه را گرد آوردند و به رغم مشکلات مالی برکت مالی دارند، مشغول به کار فرهنگی هستند.
تکلیفی متوجه همه اعم از روحانیت و غیر روحانیت است و باید همه کار فرهنگی کنند.
امام جمعه بابل با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب، تصریح کرد: وضعیت نگران کننده عفاف و حجاب با حضور جهادی مردم برای تبین فرهنگ عفاف و حجاب باید پایان یابد و همه در این عرصه بسیج شوند.
وی با انتقاد از متن درج شده در صفحه نخست روزنامه پیک شمال، تاکید کرد: متن و عکس درج شده در صفحه اول روزنامه ای در مازندران علیه فرهنگ عفاف و حجاب موجب ناراحتی مردم را در رزو عفاف و حجابذ فراهم کرد. مسؤولان ارشاد اسلامی از خواب غفلت بیرون بیایند تا این افراد جسارت پیدا نکنند ومسؤولان قضایی هشدارهای لازم را به این افراد بدهند تا صحنه هایی نگران کننده تر را شاهد نباشیم.
امام جمعه بابل با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار داشت: این هفته روز بهزیستی و تامین اجتماعی است و از خدمات و تلاش های این دو سازمان و به ویژه سخنران قبل از خطبه مسؤول تامین اجتماعی بابل تقدیر می کنم.
وی در پایان سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را گرامی داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =