۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

ایسنا نوشت: در پی تشدید تنش‌ میان برلین و آنکارا، وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه شهروندان ترک مقیم آلمان در فضای تنش‌ آلود با آنکارا از سوی برلین مورد هدف قرار نخواهد گرفت گفت: آلمان در کنار سه میلیون شهروند ترک که در این کشور زندگی می‌کنند، ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در یک نامه سرگشاده در یک روزنامه آلمانی با ارائه تضمین‌های لازم مبنی بر اینکه آلمان هیچ تفاوتی میان شهروندان ترک خود با دیگر شهروندان قائل نخواهد شد، گفت: ما باید از شهروندانمان دفاع کنیم. در روابط دشوار سیاسی میان آلمان و ترکیه یک مساله کاملا مشخص است و آن شمایید. بدون توجه به اینکه پاسپورت آلمانی دارید یا نه شماهایی که با ریشه‌های ترکیه‌ای در آلمان زندگی می‌کنید به اینجا متعلق هستید.

وی ادامه داد: ما همواره برای داشتن روابط خوب با ترکیه تلاش کرده‌ایم؛ زیرا می‌دانیم این روابط برای شما (ترک‌های آلمان) مهم است.

روز جمعه رئیس اطلاعات داخلی آلمان اعلام کرد: آژانس‌های اطلاعاتی ترکیه عملیات نفوذ را در آلمان شروع کرده در این عملیات مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که در آلمان زندگی می‌کنند مورد هدف قرار می‌گیرند.

این نامه همچنین به زبان استانبولی نیز منتشر شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =