جماران نوشت: بزرگراه «نیایش»، عصر امروز طی مراسمی رسمی، به نام «آیت الله هاشمی رفسنجانی» نام گرفت.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی، فرزندان وی و جمعی از اعضای شورای شهر چهارم و پنجم و .... برگزار شد.

محسن هاشمي در آئین نامگذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) گفت: از شورای شهر چهارم تهران و كميته نامگذاري معابر و نيز آقاي قاليباف به خاطر اين نامگذاري تشكر مي‌كنم.

او همچنین افزود: همه همرزمان آيت‌الله هاشمي اين سخن را گفته‌اند كه اگر ايشان حوزه علميه قم را ترك نمي‌كردند و به خاطر احساس مسئوليت در مبارزات از قم نمي‌رفتند، مقام علمي بسيار بالاي حوزوي داشتند.

او تاکید کرد: مسائل تهران از ديد ايشان هيچ‌گاه دور نبود و پس از انقلاب با تشكيل مجمع نمايندگان تهران، مشكلات اين شهر را موشكافي كردند و از نمونه‌هاي بارز آن تأسيس مترو بود.

همچنین سيد محمود دعايي که در مراسم آیین نام گذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) حضور داشت، گفت: فردا روز ٢٨ مرداد است كه يك دولت ملي سرنگون شد و شاه جلاد به ايران بازگشت. اميدوارم ٢٨ مرداد آينده خياباني به نام مصدق نامگذاري شود و ياد او گرامي داشته شود. انساني كه مي خواست نفت را ملي كنند، اما نگذاشتند؛ اين انسان شريف است.

او تاکید کرد: آقاي هاشمي سفري طولاني به آمريكا و اروپا براي بررسي وضعيت مبارزات در خارج كشور داشتند؛ در انتهاي سفر براي ارائه گزارش و كسب تكليف خدمت امام در نجف رسيدند. لحظه ديدار آنها بسيار ديدني بود. امام وقتي آقاي هاشمي را ديدند گويي فرزندي را پس از فراق و سختي و شكنجه ديدند. آقاي هاشمي لحظاتي طولاني در آغوش امام گريستند و امام ايشان را دلداري مي دادند.

سیدمحمود دعایی افزود: آقاي هاشمي گفت مطمئنم هنگام ورود به ايران دستگير مي شوم، اما براي جلو بردن مبارزه بايد به ايران رفت. امام به او گفتند به درايت و فقاهت و تشخيص تو ايمان دارم و اگر خودت صلاح مي داني به ايران برو. آقاي هاشمي هم گفت من تا مدتي تحمل شكنجه ها را دارم و به اين ترتيب او به ايران آمد و منشاء خدمت شد.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =