۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

ایسنا نوشت: رهبر دوفاکتوی میانمار امروز (سه‌شنبه) پس از سکوتی طولانی در اظهاراتی خشونت‌ها و اقدامات ناقض حقوق بشری در راخین را محکوم کرد و گفت، عاملان این خشونت‌ها طبق قانون مجازات می شوند.

به گزارش خبرگزار رویترز، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار در نخستین خطابه خود از زمان حملات در راخین و مهاجرت دسته جمعی مسلمانان روهینجایی به خارج از کشور گفت، میانمار از بررسی‌های دقیق جامعه بین‌الملل درباره رخدادهای صورت گرفته در راخین نمی‌ترسد و به دنبال راه حلی مناسب برای این درگیری‌هاست.

وی ادامه داد: روستاهای مسلمان نشین در راخین تحت تاثیر خشونت‌ها در میانمار قرار نگرفته‌اند. از دیپلمات‌ها دعوت می‌کنم بیایند و خودشان مشاهده کنند.

رهبر دوفاکتوی میانمار همچنین مراتب تاسف عمیق خود را بابت رنجی که غیرنظامیان در این درگیری‌ها می‌کشند، ابراز داشت و گفت که می‌خواهد هرچه سریعتر این خشونتها پایان یابند و ادامه داد:‌ ما نگران مهاجرت تعداد زیادی از مسلمانان به بنگلادش هستیم. من این خشونت‌های ضد بشری را به شدت محکوم می‌کنم و میانمار آماده بازگشت آوارگان است.

وی همچنین قول داد تا اقدامی مناسب علیه عاملان دخیل در این خشونت‌ها و نقض‌های گسترده حقوق بشری علیه مسلمانان روهینجایی در غرب کشورش انجام دهد و متعهد شد تا به مشورت‌هایی که از سوی کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل که در اوت سال جاری میلادی مطرح شد، گوش دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    6 0
    ببينيم و بعد تعريف كنيم