ایسنا نوشت: وکیل جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ اعلام کرد کوشنر در ده‌ها مورد برای ارتباط با همکارانش در کاخ سفید از حساب پست الکترونیکی شخصی خود استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ابه لوول، وکیل جارد کوشنر در بیانیه‌ای با تایید اینکه کوشنر در نخستین ماه‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اقدام به استفاده از آدرس پست الکتریکی شخصی خود برای ارتباط با همکارانش کرده گفت: کوشنر در ارتباط با کمتر از ۱۰۰ پست الکترونیکی از جانب مقام‌های کاخ سفید که آنها را در حساب پست الکترونیکی شخصی خود دریافت می‌کردند اقدام به پاسخ‌گویی و دریافت ایمیل در این حساب شخصی کرده است.

این در حالی است که استفاده از حساب پست الکترونیکی شخصی در ارتباط با مسائل دولتی یک مساله پرمناقشه سیاسی در آمریکا محسوب می‌شود که جنجال زیادی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی ایجاد کرد.

سال گذشته ترامپ از رسوایی استفاده رقیب انتخاباتی‌اش یعنی هیلاری کلینتون از حساب پست الکترونیکی شخصی برای امور کاری در زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بوده برای حمله و ضربه زدن به او استفاده کرد.

لوول گفت: درمورد مربوط به کوشنر ایمیل‌های فرستاده شده و یا دریافت شده از طریق حساب ایمیل شخصی او عمدتاً مقاله‌های خبری فوروارد شده یا تفسیرهای سیاسی بوده‌اند و اغلب زمانی که کسی ابتدا ایمیلی به این حساب به جای حساب رسمی پست الکترونیکی کوشنر در کاخ سفید می‌فرستاد انجام می‌شدند.

این وکیل اظهار داشت: کوشنر که یک دستیار کلیدی ترامپ محسوب می‌شود از حساب پست الکترونیکی خود در کاخ سفید برای امور مربوط به کاخ سفید استفاده کرده و هرگونه ایمیل غیرشخصی او به حساب رسمی‌اش فوروارد می‌شده و همه آنها نیز محفوظ نگه داشته شده است.

این در حالی است که پایگاه پولتیکو ابتدا در گزارشی فاش کرد که کوشنر از حساب پست الکترونیکی شخصی خود در دولت ترامپ استفاده می‌کند.

ترامپ پیشتر در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که هیلاری کلینتون به دلیل سوءمدیریت اطلاعات محرمانه در زمان استفاده از حساب پست الکترونیکی شخصی‌اش مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد.

روز جمعه ترامپ در تجمع سیاسی در آلاباما آمریکا در پاسخ به شعار حامیانش برای به زندان انداختن کلینتون گفت: این مساله را نزد جف سشنز، دادستان کل مطرح کنید.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =