یکی از کاربران خبرآنلاین معتقد است «با رقابتی کردن بازار خودرو، می‌توان به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب رسید.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو ماه پیش بود که شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت پراید، تیبا، تندر 90، پژو و سمند گرفت؛ البته شرط این افزایش، لحاظ کردن عوامل کیفیت، افزایش بهره‌وری و تورم بخشی بود.

این افزایش برای پراید و تیبا حداکثر 1.5 درصد و برای پژو، سمند و تندر90 هم حداکثر 2.5 درصد در نظر گرفته شد.

با گذشت دو ماه از اجرای این تصمیم، کارشناسان می‌گویند تغییری در کیفیت این خودروها اتفاق  نیفتاده است. سوال این است که آیا عواملی که باعث افزایش قیمت این خودروها شد، رعایت شده است؟

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در این خصوص نوشته است: «خیر، خودرو 50سال پیش رو هرچی ارتقا بدی، باز مال 50سال پیشه.»

کاربر دیگری عنوان کرده است: «آدم افسوس می‌خوره که تو کشورمون باید دو تا سه برابر بیشتر از کشورهای دیگه، حتی این کشورهای داغون دور برمون پول واسه خودرو بدییم. واقعا افسوس داره و سوال.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تاکید کرده است: «خودروسازی ایران زمانی درست می‌شه که واردات آزاد بشه و اون رقم نجومی بابت وارد کردن ماشین برداشته بشه. تولیدکننده ایرانی اگر رانت و انحصار نداشته باشه، در عرض یک هفته ورشکسته می‌شه.»

«کاظم» نوشته است: «کی گفته افزایش پیدا نکرده. فقط تو پراید، لچک شیشه‌ای عقب پراید حذف و به جاش فولاد کار شده و در عوضش ضبط ماشین داخل کارخونه جا موند. دفترچه راهنما پراید از کاغذ روغنی به کاغذ کاهی ارتقا یافت. جعبه ابزار پراید هم به جعبه ابزار 68 تکه‌ای ارتقا یافته است. ماشین با باک پر ارائه می‌شود.»

کاربر دیگری عنوان کرده است: «چیزی به نام کیفیت وجود خارجی در محصولات خودروسازی‌ها ندارد. ما مردم شدیم یک منبع مالی برای این خودروسازی‌ها که سهام مالکیتی آن متعلق به شرکت‌های به ظاهر خصوصی ولی تمام دولتی هستند. وظیفه ما مردم، خرید زباله‌های تولیدی آنها است.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «یک نفر بگه سالی که پراید را می‌دادن ۴ میلیون تومان با امسال که پراید را می‌دن، ۲۱ میلیون تومان چه فرقی داره، خود به خود به نتیجه می‌رسید.»

«نیما» متذکر شده است: «متاسفانه بالا بردن کیفیت فقط بهانه‌ای است برای دلیل بالا بردن قیمت محصولات. سازمان‌های نظارتی باید رعایت استانداردهای بین‌المللی را برای خودروسازان اجباری و نظارت دقیق‌تری کنند. با رقابتی کردن بازار خودرو، می‌توان به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب رسید.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    رقابت؟ شورای رقابت؟ انحصاری نبودن بازار؟ حقوق یشر؟ کارگران؟ این است زندگی