سه شنبه 21 آذر 1396
دوشنبه 29 آبان 1396 - 09:59:38 چاپ

شما نظر بدهید/ تعدد حساب‌های شخصی برای کمک به زلزله‌زدگان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جامعه > حوادث - زلزله کرمانشاه در همان ساعات نخست، افکار عمومی را برای کمک به زلزله‌زدگان متحد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نکته‌ای که بیش از دفعات قبل و نمونه‌های مشابه‌ای همچون زلزله بم و زلزله ورزقان خود را بیشتر نشان می‌دهد، اعلام بیشمار حساب‌های شخصی برای کمک به زلزله زدگان است. چهره‌های ورزشی، فرهنگی و سیاسی‌-اجتماعی زیادی پا به این کارزار گذاشتند و اعلام شماره حساب از سوی چهره‌هایی همچون علی دایی، نوید محمد‌زاده و صادق زیباکلام نیز نمونه‌هایی از این دست بود.


اما چرا این کمک‌ها به حساب نهاد‌های امدادگر رسمی نرفت یا چرا افرادی که حساب‌های شخصی را برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام کردند، کمک‌های خود را به نهاد‌های امدادگر رسمی واگذار نکردند و خود شخصا برای رساندن کمک‌های مردمی به کرمانشاه رفتند؟



نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : زلزله -
61 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:07:31
    پاسخ
    590 10

    البته که این روش جالبی نیست ولی وقتی که مردم به دولت و نهادهای دیگر اطمینان ندارند چاره دیگری هم نیست

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:46:21
      7 112

      من نمیدانم چرا؟

    • عهدیه
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:58:43
      31 112

      شما نظر دهید آیا بهتر نیست در کشوری که درصد وقوع بلایای طبیعی در آن بسیار بالا است مردم با کمک دولت خانه های خود را بیمه کنند تا از این همه هوچی گری جلو گیری شود .

    • فروزان
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:04:07
      177 6

      دو واحد درسی در تمام رشته های مهندسی ارائه میشود به نام مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری که متأسفانه تمام مسئولان ما در کلاسهای این درس حاضر نشده اند .

    • حمید
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:09:42
      337 3

      بخاطر حجم فساد های مالی که مردم اعتمادی به دولت ندارند و نمیخوان کمک ها جایی جز کرمانشاه بره یا کمک هاشون به اسم کس دیگه تموم بشه

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:26:12
      8 145

      به نظر من از دل خود مردم افرادی که اعلام شماره حساب کردند مثل علی دایی و ... کاش به عنوان نماینده مردم عمل نظارت به بخش معرفی شده دولت را به عهده بگیرند و تنها یه شماره حساب اعلام گردد ولی نماینده های مردم مثل علی دایی روی دخل و خرج نقدی مردم به این حساب ها نظارت دقیق کنند. امروز رهبر اومد.

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:59:03
      172 3

      کاربر گرامی عهدیه خانوم معلومه که تا حالا گذرتون به شرکتهای بیمه نیفتاده متاسفانه اکثریت قریب به اتفاقشون کلاهبردارانی بیش نیستند و به لطایف الحیل از زیر تعهداتشون شانه خالی میکنند بنابراین بیمه کردن راه حل نیست تو ایران

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:01:19
      144 3

      نظر من اینه که همین روشی که مردم انتخاب کردن و کمک خودشون رو به بازیگر و فوتبالیست که قابل اعتماد هستن می دن عالیه اون دیگه مشکل از عدم مدیریت بحران هست که حتی کمک های مردمم بلد نیستن چطوری پخش کنن. اصلا ما چیزی به نام مدیریت بحران و زیر ساخت برای شرایط اضطراری نداریم این به مردم چه ربطی داره کمک های مردم نبود الان این بندگان خدا هنوز چادرم نداشتن

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:31:48
      10 90

      همه جای دنیا سمن ها این کار را انجام می دهند و کسی به دولت پولی پرداخت نمی کند، یک چیز طبیعی هست و ربطی به اعتماد نداره

    • شهاب
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:33:29
      92 1

      عهدیه جان،‌خونه من بیمه هست،‌در مقابل آتش سوزی، ولی تو بیمه قید شده هرگونه آتش سوزی که از بلایای طبیعی نشات گرفته باشه رو پوشش نمیده،‌این یعنی چی؟ اونوقت از دولت صحبت میکنی.

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:55:47
      136 2

      نوع رفتار مردم خودش یک اعتراض مدنی مسالمت آمیز بود مردم به شدت آگاه شدند دلیلش هم اینترنت و عصر آزادی اطلاعات است خدا پدر مخترع اینترنت رو بیامرزه که دشمن جهل و فساد را در خدمت مردم دنیا گذاشت

    • فردوس توسی
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 17:36:22
      23 2

      وقتی رانت اختلاس و...زیاده این میشه اما درست نیست چون نظارت و اطمینانش کمتره

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:11:34
    پاسخ
    288 2

    اگر مردم به کار مسئولین اعتماد کامل داشتند اینهمه شماره حساب شخصی منتشر نمیشد . اصلا دلیلی نداره این اتفاق بیفته . هر کشوری سازمان بحران داره و سازمانهای دولتی امدادی و در ایران هم هلال احمر هست . چرا مردم به این ارگانها اعتماد ندارند و هر کس کمکش رو خودش حمل کرده و رسونده به دست افراد نیازمند ؟؟

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:03:28
      13 72

      به ارگان‌ها اعتماد ندارند، چرا گروهی و به صورت سازماندهی شده کمک‌ها جمع نمیشه؟

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:04:19
      198 17

      مردم حواسشان باشه فقط به طور شخصی یا از طریق دایی و افرای مثل او کمک رسانی کنند به حرف رسانه ها هم ذره ای توجه نکنید اگر نه کمک تون سر از کشورهای دوست و برادر در میاره

  • سیاوش
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:11:55
    پاسخ
    193 2

    بدلیل عدم وجود اعتماد به نحوه صرف کمک ها توسط دولت و دولتی ها و دیگه اینکه مردم مدیریت این افراد رو بسیار بهتر و موثر تر از رجل دولتی می دونن خود من کمک ناچیزم رو از طریق علی دایی انجام دادم

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 17:41:01
      2 35

      اتفاقا اصلا مدیریت منطقی و درستی نمیکنند چون اینکاره نیستند؛ بیش از حد هیجانی و احساسی برخورد میکنیم با مسائل و از برخی چهره ها اینگونه انتظار نمیره

  • یاسر
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:15:04
    پاسخ
    217 0

    بی اعتمادی به نهادها به خاطر راست نگفتنشان

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:14:30
      197 6

      یه دفعه می بینی کمک هامون رسیده دست دوستان همیشه برادر همسایه

  • مصطفي
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:48:04
    پاسخ
    234 3

    من بيكارم و مجرد يارانه اين ماه خود را به شماره حسابي كه اقاي دايي دادن ريختم چون به شخص ايشان اعتماد دارم

    • فیروزه
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:17:10
      105 4

      من هم مجرد هستم و همین کار را کردم چه تفاهمی داریم .

    • سعید
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 18:01:31
      44 1

      درود به شرفت امیدوارم مشکلت به زودی حل بشه

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:49:59
    پاسخ
    19 39

    اگر یک نفر کلاهبرداری کند در زلزله های دیگر کسی به زلزله زده ها کمک نمیکنه خیلی مواظب باشید چون اعتماد عمومی از بین بره دیگه بدست نمیاد

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:51:15
    پاسخ
    193 1

    ما خودمون به حساب شخصی کمک کردیم. متاسفانه به نهادها اعتمادی نیست. و معلوم نیست پول ها رو به چه کسایی میدن. چه بسا دست هموطنان خودمون نرسه.

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:53:02
    پاسخ
    138 4

    بی اعتمادی به دولت

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:45:10
      130 5

      من راننده ی استانداریم مدیر کل ها رو هم اینور اونور میبرم تنها مساله ای که اینها با هم صحبت میکنند اینه که من چقدر حقوق میگیریم تو چقدر میگیری یا یک کانالی پیدا کنن سمت بالاتر بگیرند یا بچه هاشون رو کدوم کشور برای ادامه تحصیل بفرستن یک کلمه راجع به مردم و مشکلاتشون نمیگن.

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:55:53
    پاسخ
    186 2

    مردم فکر میکنند اگر کمک هایشان را به دولت محترم بدهند انها را به دست نیازمندان نمی رسان دولت اینقدر ثروتمند است که نیازی به کمک مردم ندارد ولی آنها را خرج ایرانی‌ها نمیکند

  • آرش
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:59:48
    پاسخ
    158 0

    از فرط فساد و خیانت درامانتهایی که اتفاق افتاده اعتمادعمومی سلب شده و مردم به خودشان اعتماد دارند و اتفاقا اینبار ظاهرا نتایج بهتری داشته.مسئولین هم بجای فراکنی و آینه شکستن بهتره به سوابق خود و اسلافشان نگاه کنند

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:04:53
    پاسخ
    15 213

    این یک بدعت خطرناک است. اگر قرار باشد در این قبیل حوادث هر کسی حسابی باز کند، آنوقت ارگانهای رسمی به ماموریت خود نمی پردازند و همچنین هر کس می تواند بگوید این پول مال خودم هست و آنوقت هیچ کس به هیچ کس اعتماد نمی کند... الان اقای زیبا کلام به راحتی می تواند این یک میلیارد را خرج خود کند یا برای کارهای سیاسی خرج کند و کسی هم نمی تواند ازش حسابرسی کند و بقیه افراد همینطور... این کار بشدت عواقب بدی دارد

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:04:51
      93 0

      این بدعت مدتهاست که باب شده و آغاز کنندش هم البته مردم نبودند مثل وام ازدواج دادن شهرداری تهران

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:33:19
      97 9

      نه عزیزم ما چون ایرانی هستیم گفتار نیک و کردار نیک داریم ایرانی باید به فرهنگ ایران باستان برگردد ما ایرانی ها به ذات پاک هموطنان خودمان اعتماد داریم زیباکلام تا ریال آخر راخرج مردم خواهد کرد اولویت ما ایرانی بودن است ان کارها که شما می گی مال فرهنگ ما نیست.

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:45:53
      52 1

      هیچ اعتماد و اعتقادی به مسولین این مملکت وجود نداره و کار خوب رو مردم انجام دادن

    • ایلیا
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 17:28:20
      66 1

      زیباکلام ها و دایی ها احتیاجی به پول مردم ندارند و فکر نکنم پول مردم بخورند

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:05:01
    پاسخ
    98 0

    اعتماد و اعتبار ارزشمندترین گوهر هر انسان و حکومتی است که به دست آوردنش بسیار بسیار سخت است و البته اگر از دست برود به دست آوردن مجددش محال است.

  • علی
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:06:23
    پاسخ
    15 38

    در همه جای دنیا عده ای که نزد مردم محبوبیت دارند عامل چنین اموری می شوند و موضوع بی سابقه ای نیست. چنانکه در زلزله بویین زهرا د سال 41 امام خمینیره، مرحوم غلامرضا تختی و بسیاری دیگر از معتمدین مردم چنین مسئولیتی را عهده دار شدند. شهریور 57 در زلزله طبس هم حضور پررنگ مردم دیده شد. البته گاه چنین اعتمادی توسط افراد سرشناس بالاستقلال است و گاه کاهش اعتماد به نهادهای رسمی مزید بر آن می شود.

  • حمید
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:13:23
    پاسخ
    41 4

    بزرگترین مشکل رسوندن شخصی کمک ها اینه که به بعضی جاها کمک زیادی میرسه و به بعضیا اصلا کمک نمیرسه چون تو مسیر نیستند

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:27:43
      23 1

      اون مدیریت هست ربطی به این قضیه نداره

  • رضا
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:21:23
    پاسخ
    94 1

    یک درصد از حق گمرکی هر کالای وارداتی به عنوان حق هلال احمر به خزانه واریز و از آنجا مشخص نیست چقدر به حساب هلال احمر وارد می شود. با حساب کالاهای میلیاردی که هر روز ترخیص می شوند و متعاقبا چنین سرمایه هنگفت میلیاردی در حساب خزانه، چرا سازمان هلال احمر باید ناتوان از خدمات رسانی به یک استان زلزله زده باشد.

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:21:35
    پاسخ
    56 0

    متاسفانه نتیجه بی اعتمادی مردم به نهادهای دولتی ولی به نظر من باید هماهنگ با هم هزینه کنن و نیازهای مردم رو الویت بندی کنن تا ان شالله پولها منطقی هزینه بشه نه احساسی

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:28:15
    پاسخ
    51 1

    اگر در نهایت تجمیع بشه و یک کار حسابی بدون ریخت و پاش صورت بگیره کار بدی نیست. مثلا آقای زیبا کلام میتونه با پول جمع آوری شده یک روستا را بازسازی کنه و یا علی دایی همینطور.

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 16:48:31
      1 60

      بنیاد مسکن مسئول ساخت هست و تمام این پول ها باید به بنیاد مسکن واریز شود

    • بی نام
      سه شنبه 30 آبان 1396 - 15:41:08
      6 0

      بی نام بنیاد مسکنی می خوای گوشت رو بدیم دست گربه؟

  • ناشناس
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 11:45:40
    پاسخ
    94 0

    فقط بی اعتمادی به مسئولین باعث این امر شده که اتفاقا بد نیس مسئولین این پیام را بگیرند و درک کنند. گرچه ناشنوا و نابینا هستند

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:08:30
      64 1

      گر گوش گوش مسئولین و فریاد فریاد من و شماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:17:00
    پاسخ
    51 0

    فقط و فقط دلیلش بی اعتمادیست

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:18:42
    پاسخ
    51 1

    چون مردم مطمئن نیستند این کمک ها جهت کمک و بهبود وضع هموطنانشان توسط حاکمیت هزینه شده و چه بسا به دست کسانی که حقوقشان و خورد و خوراکشان و کارشان و تمام هزینه هایشان از ایران تامین میشود برسد

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:24:25
    پاسخ
    54 1

    اختلاس و فسادهای دولتی از دست رفتن سرمایه مردم در موسسات مالی و خیلی موارد که همه می دونند باعث شده کسی دیگه به دستگاهی مثل هلال احمر و کمیته امداد و ... اصلن اعتماد نکنه من هم علی دایی رو خیلی قبول دارم و به حسابش پول ریختم

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:30:20
    پاسخ
    21 3

    به نظرم باید به جای افراد، سمن هایی به وجود بیاد که این کار را انجام بدهند، مثلا سمن های حوادث طبیعی که به عنوان مکمل مردمی هلال احمر باشند

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:51:56
    پاسخ
    85 1

    من خودم کرد زبان هستم وساکن منطقه زلزله زده نیستم .ولی جا دارد از مردم وتمام اقوام ایران تشکر وقدر دانی نماییم .وبا این حرکت مردم فهمیدم ملت خوبی در کنار هم مشغول زندگی هستیم . ملت ایران دوستتان داریم خدا به همه سلامتی بدهد.

    • نصف‌جهان
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:44:58
      46 2

      سلامتی برای شما وهمه‌ی هموطنان با هر دین وآیین و قومیت

  • سعید
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:05:02
    پاسخ
    57 0

    سلام به مردم وقتی زیاد دروغ میگن واطمینان مردم از مسئولینشون در سطوح بالا از بین میرود این پدیده شکل میگیرد و خلاصه مردم درست تشخیص میدهند نخوردن نون گندم ولی دیدن دست مردم

  • هاشم
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:25:42
    پاسخ
    44 9

    من فکر می کنم این رویه غلط است. چه حساب شخصی و چه سیستم امدادرسانی شخصی. این موضوع مایه شرمساری برای دولت است که اعتباری نزد مردم ندارد. وگرنه نه حساب شخصی معنا می دهد نه بردن چند پتو و آب معدنی با پراید به کرمانشاه. باید کار درست و از طریق متولی مربوطه انجام بگیرد. درس سختی به دولت جهت کسب دوباره ی اعتبار از دست رفته اش نزد مردم. باید کارشناسی شود که چرا تا این حد اعتباری نزد مردمی که به اون رأی داده اند ندارد. در مجموع من کاملاً مخالفم و معتقدم باید یک متولی مدیریت کار را داشته باشد و بقیه مطیع او باشند. نه اینکه هر سازمان و نهاد و فردی شماره حسابی اعلام کند و بقیه ی ما جرا بلبشویی است که می بینید. روند کار فاجعه است. با تشکر

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:43:25
      47 1

      اولا رای دادن به یک نفر برای رئیس جمهوری قطعا به معنی اعتماد به ایشون نیست و چه بسا برای رای نیاوردن نفر نالایقتری باشد ثانیاً دولت تنها نهادی نیست که مردم اعتمادشان سلب شده همه نهادهای دست اندرکار دیگر هم جایگاه سابق را در بین افکار عمومی ندارند

    • بی نام
      دوشنبه 29 آبان 1396 - 13:43:51
      24 2

      اگر کارها به مردم‌واگذارشود آنان بهتر اداره میکنند.

  • بنده خدا
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:05:43
    پاسخ
    11 1

    روش خوبیه، چون مردم سلائق مختلف دارن و وقتی افراد اعلام کننده حساب گوناگون باشن، احتمال اینکه یکی از اونها با سلائق شخص جور دربیاد زیادتره. منافات یا ضدیتی هم با کمک های دولتی نداره.اینکار استفاده بهینه از سرمایه اجتماعی جاری در بین مردمه و حتی افزایش اون. البته سازوکارهای قانونی هم باید در این فرآیند باشه. از جمله اینکه حساب یک طرف باشه، از قبل به پلیس اطلاع داده شده باشه، مرجعی باشه که از قبل اصل انجام این کار رو تایید کرده باشه و...

  • امیر سپهر
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:36:38
    پاسخ
    2 30

    بنی آدم اعضای یکدیگرند.به نظر من بهترین کمک در چنین مواقعی اختصاص یکماه یارانه مردم هستش که هم فشار روی دولت نمیاد هم یک نوع مشارکت همگانی هستش .البته به غیر از دهک های پایین درآمد.

  • روزبه
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:37:25
    پاسخ
    34 12

    تنها کسی که ملت ایران می تونن بهش اطمینان کنن و کمک های خودشون و به مردم زلزله زده برسونن آقای علی دایی هستش

  • بی نام
    دوشنبه 29 آبان 1396 - 15:58:22
    پاسخ
    12 41

    بهتر بود که یک نهاد که مورد قبول و احترام مردم است،مثل ارتش، شماره حسابی اعلام میکرد و عزیزانی مثل دایی و زیبا کلام از آن شماره اعلام حمایت میکردند.

  • بی نام
    چهارشنبه 1 آذر 1396 - 10:49:49
    پاسخ
    4 0

    با سلام بی اعتمادی نسبت به ارگانها ویا ستادها اصلا کار ی پسندیده نیست .البته دور از انصاف است به کسانی که از اولین روز زلزله در مناطق زحمت میکشن کم لطفی کنیم .خدا لعنت کنه افراد ی که این بی اعتمادی را افریدند .خوب اگه کسی هم بی اعتماده به حساب کسی که اعتماد داره کمکی کرده دستش درد نکنه درکل نیت همه خیر بوده .همنیکه مردم ما بی تفاوت نبودن دمشان گرم.زنده باشید خدا بلا نده ان شااله

  • بی نام
    پنجشنبه 2 آذر 1396 - 01:16:07
    پاسخ
    1 0

    ما کمک ها رو دادیم به یه نهاد.هنوز که هنوزه نبردن برسونن به زلزله زدگان مونده تو انبارشون.اسم نهاد رو هم نمیگم

  • بی نام
    یکشنبه 5 آذر 1396 - 23:32:59
    پاسخ
    0 0

    با سلام . یادم هست وقتی سوخت را کم مصرف کردم و با صرفه جوئی سعی کردم هم هوا را آلوده نکنم هم سوخت کارت را نگهدارم برای مسافرت و روز مبادا ولی یک شب گفتند بنزین آزاد شد و سوخت کارت ها باطل شد و هزار لیتر سوخت بنده و خیلی دیگر مثل من از بین رفت و این میشود تشکر از مردم صرفه جو . خدا خیرتان بدهد انشا الله

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x