جایزه بهترین بازی رایانه‌ای سال ایران 100میلیون ریالی شد

دبیر چهارمین جشنواره‌بازی‌های رایانه ای تهران با اشاره به افزایش رقم جوایز در این دوره از جشنواره گفت:جایزه بهترین بازی‌سال به100میلیون ریال افزایش یافته است که‌رشد صددرصدی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در نشستی که با حضورحسن کریمی‌قدوسی، قائم مقام و عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، مهرداد آشتیانی دبیر چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و هادی کافی، مدیرروابط‌عمومی این بنیاد در سالن اجتماعات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد،کریمی با اشاره به عملکرد خوب دوره‌های گذشته این جشنواره گفت: درچهارمین دوره این جشنواره تمام تلاش‌مان این بوده تا از تجربه‌های موفق سال‌های گذشته استفاده کنیم تا ساختار جشنواره را جهانی کنیم.

وی افزود: چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، برای حمایت از بازی‌سازان به لحاظ کیفی و کمی برگزار می‌شود و تا کنون استقبال خوبی از جشنواره شده است.وی با اشاره به جابجایی زمان برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای گفت:به دلیل تغییر مدیریت بنیاد و اتخاذ سیاست های جدید،تلاش داریم این نمایشگاه را در زمان دیگری و با ساختار جدیدی برگزار کنیم .کریمی‌قدوسی افزود: از آنجا که بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، در حال بررسی نمایشگاه هستیم و تمام تلاش‌مان این است که با جذب اسپانسر بخش خصوصی، نمایشگاهی در پاییز امسال برگزار شود. در ادامه این نشست مهرداد آشتیانی، افزود: برنامه‌ریزی جدی‌تری برای برگزاری این دوره از جشنواره داشتیم تا با حفظ نقاط مثبت به رفع برخی نقایص بپردازیم و جشنواره‌ای بهبودیافته‌تر از دوره‌های پیشین داشته باشیم.


دبیرچهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران با اشاره به افزایش رقم جوایز در این دوره از جشنواه گفت:جایزه بهترین بازی سال به 100 میلیون ریال افزایش یافته است که رشد صددرصدی داشته است .
وی با اشاره به تفاوت این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین گفت: از آنجا که معتقدیم جریان بازی‌سازی مستقل بسیار مهم و پیش‌برنده در صنعت بازی‌سازی و تجاری‌سازی است، ما جشنواره بازی‌های مستقل را پس از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران جداگانه‌ای برگزار خواهیم کرد و در آن از بازی‌هایی که هیچ گونه حمایت مالی از آنها نمی‌شوند، تقدیربه عمل خواهد آمد.


دبیرچهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران تصریح کرد: تقسیم‌بندی آثار و داوری آنها براساس ژانر از دیگر تفاوت‌های این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین است. در این دوره از جشنواره هشت ژانر اصلی پیش‌بینی شده است.وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، شناخت و حمایت از استعدادهای موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی سازی و تقویت تولید ملی، ایجاد فضای رقابت علمی، فنی، فرهنگی و هنری میان جوانان فعال در عرصه بازی‌های رایانه‌ای به منظور ارتقاء و رشد کمی و کیفی تولیدات از اهداف جشنواره به شمار می‌رود.


آشتیانی ادامه داد: ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در صنعت سرگرمی و بازی، نمایش توانمندی‌های متخصصان و هنرمندان ایرانی و ایجاد برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌های جوانان و معرفی بازی‌های برجسته به عنوان الگوهایی برای صنعت بازی‌سازی از دیگر اهداف این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.
وی افزود: بخش‌های اصلی جشنواره شامل بهترین بازی اکشن، ماجراجویی، نقش‌آفرینی، استراتژی و مدیریتی، ماجرایی - اکشن، سکوبازی، ورزشی و ساده و بخش‌های فرعی شامل بهترین دستاورد فنی، هنری در بازی‌های دوبعدی، دستاورد فنی در بازی‌های سه بعدی، ‌طراحی بازی، داستان بازی، صدای بازی، موسیقی بازی، با محتوای فرهنگی و بهترین بازی برای دستگاه‌های همراه هوشمند (بازی‌های موبایلی و تبلتی) است.


دبیرچهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران توضیح داد: مراسم اختتامیه پایان مهرماه با انتخاب برترین‌ها برگزار می‌شود و محل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی در پاسخ به بخش بهترین بازی با محتوای فرهنگی گفت: در این بخش نگاه‌مان به بازی‌های ارزش افزوده و محتوای غنی فرهنگی است. حمایت از مردم غزه و انرژی هسته‌ای دو موضوعی است که در این بخش مورد توجه ویژه‌ای قرار خواهیم داد و نگاه‌مان ویژه‌تر خواهد بود.


آشتیانی اظهار کرد: نزدیک به 60 اثر به دبیرخانه تا کنون ارسال شده است و پیش‌بینی‌مان این است که تا پایان فرصت جشنواره یعنی 15 شهریورماه، این رقم به بیش از 100 اثر افزایش یابد.
وی بیان کرد: زمان ارسال جشنواره از 15 تیرماه آغاز و تا یکم شهریورماه بود که به دلیل استقبال بی‌نظیر از جشنواره تا 15 جشنواره تمدید شد. همچنین زمان شروع فرآیند داوری نهایی آثار از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه خواهد بود.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحیدرک A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    51 0
    10 میلیون تومن؟ اون هم برای بهترین بازی؟ لول
  • مهدی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    30 0
    بنده خداها با هزار زحمت بازی بسازند واسه 10 میلیون تومن...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    15 0
    ما که مستقل و با دوست و رفیق بازی می‌ سازیم الان دو سه سال از عمرمون و حداقل 30 میلیون خرج کردیم خسته نباشید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    18 0
    این جایزه رو بدین به فوتبالیست ها بلکه قهر کنن تا از شر هر چی فوتباله راحت شیم. والله بخدا
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    5 0
    حداقل اسم ملی رو از رو بنیادتون بردارید