برای متوقف کردن هکرهای اندرویدی بهتر است این نصایح را به اجرا بگذارید.

 

به گزارش خبرآنلاین، گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با آیفون از امنیت پایین‌تری برخوردارند اما کاربران به دلایل زیادی مجبورند از این نوع گوشی استفاده کنند. بنابراین در معرض انواع خطرات سایبری قرار می‌گیرند که می‌توان با رعایت برخی نکات، جلوی هک شدن را گرفت.

در اینجا 10 راهکار مناسب را برای اینکه قدرت ضدهک گوشی‌تان بالا رود، بررسی می‌کنیم.

 

1-     گوشی مناسب اندرویدی گوشی‌ای است که آپدیت امنیتی ماهانه و به روز داشته باشد. بنابراین گوشی‌ای بخرید که از وصله‌های امنیتی آن مطمئن هستید. این روزها بلک بری مدعی است که آپدیت امنیتی اندرویدی در کمترین زمان ممکن را راهی بازار می‌کند. گوشی های پیکسل گوگل نیز سریع آپدیت می‌شوند.

در ژانویه امسال گزارشی در یک سایت اندرویدی منتشر شد{لینک} که مطابق آن هر 100 روز باید آپدیت منتشر شود که سازندگانی مانند ال جی در عرض 78 روز آپدیت را راهی بازار کرده و سامسونگ 143 روز طول کشید تا آپدیت را به دست مشتری برساند. سایر آمار بدین شرح به ثبت رسید: موتورولا 88 روز / اچ تی سی 95 روز / سونی 99 روز / شائومی 126 روز / وان پلاس 131 روز / سامسونگ 143 روز

 

 

2-     برای گوشی خود قفل بگذارید. کار سختی نیست اما بسیاری از کاربران آن را انجام نمی‌دهند. حسگر اثر انگشت، الگوی امنیتی، پین، تشخیص صوت و چهره، فاکتورهای امنیتی هستند که باید برای هر گوشی از جمله گوشی اندرویدی رعایت شود.

3-     حتما از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید. برای ورود به حساب کاربری بهتر است از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنید تا در مرحله نهایی با دریافت کد مخصوص با پیامک جلوی سوء استفاده احتمالی گرفته شود. تنها مشکل به خاطر سپردن انواع پسوردها است که برای لاگین در حساب کاربری متفاوت باید از آن بهره بگیرید.

4-     فقط از اپلیکیشن‌های داخل فروشگاه گوگل استفاده کنید و از apk های غیر مجاز که ممکن است آلوده به بدافزار باشند، استفاده نکنید. جالب اینکه برخی اوقات خودِ گوگل پلی نیز به اپ‌های قلابی مجهز می‌شود. به هر حال دقت کاربر می‌تواند راهگشا باشد.

5-     از سیستم رمزگذاری استفاده کنید. حتی اگر روزی توسط مامور اداره مهاجرت مورد بازجویی قرار بگیرید، رمزگذاری دیتا می‌تواند جلوی سوء استفاده احتمالی را بگیرد. برای رمزگذاری به این آدرس بروید:

Settings > Security > Encrypt Device

6-     از وی پی ان استفاده کنید، به ویژه هنگام استفاده از وای فای عمومی و جلوگیری از لورفتن اطلاعات شخصی در مکان‌های عمومی از وی پی ان استفاده کنید.

7-     مدیریت پسورد کار دیگری است که می‌تواند جلوی هکرها را بگیرد. معمولا یک پسورد برای همه اکانت‌ها تعریف می‌کنیم یا پسورد را جایی می‌نویسیم، یا پسورد را به خاطر می آوریم و یا در نهایت از مدیریت پسورد استفاده می کنیم.

نرم افزاری مدیریت پسورد می‌تواند در این بین راهگشا باشد که نمونه آن LastPass یا اپ‌های داخل خودِ گوگل است.

8-     از ضد ویروس استفاده کنید. اپ آلمانی AV-TEST می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

9-     وقتی از گوشی استفاده نمی‌کنید، اتصالات وای فای، بلوتوث و ... را از کار بیندازید.

10-  اگر اپلیکیشنی را نصب کرده و از آن استفاده نمی‌کنید؛ از روی گوشی پاک کنید. برخی اپ‌ها به صورت پنهان در پس زمینه گوشی راه رفته و ضمن باتری خوری، دیتای شما را جمع آوری کرده و به شرکت‌های تبلیغاتی (و شاید هم سازمان‌های اطلاعاتی) می‌فروشند. بنابراین خرواری از اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی خود نگه ندارید که در درازمدت گوشی را نیز کُند می کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =