اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم هدف جدید هکرها

بیش از 20 میلیون اسپیکر هوشمند آمازون اکو و گوگل هوم در معرض خطر حملات هکری قرار دارند.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی امنیتی Armis به دو غول آمریکایی هشدار داده است با حفره موسوم به BlueBorne می توان به راحتی اسپکرهای هوشمند را هک کرد.

کمپانی مذکور که روی امنیت اینترنت اشیاء کار می‌کند، توانسته با نفوذ به دو اسپیکر آمازون اکو و گوگل هوم، موفق به نصب بدافزار شده و اطلاعات کاربر را در کنار مانیتور کردن دیتای رد و بدل شده، به دست بیاورد.

این کمپانی می‌گوید آمازون و گوگل را از وجود حفره آگاه کرده است و آنها نیز وصله‌های امنیتی را به صورت آپدیت خودکار عرضه کرده‌اند.

BlueBorne یکی از 8 حفره کشف شده در پروتکل بلوتوث است که بسیاری از ابزارهای مجهز به بلوتوث را مورد هدف قرار می‌دهد. کمپانی Armis این حفره را در ماه سپتامبر کشف کرد و معتقد است بیش از 5 میلیارد ابزار الکترونیکی در جهان آسیب پذیر شده‌اند.

تاکنون آمازون 15 میلیون (82 درصد از کاربران از آمازون اکو در ادارات خود استفاده می‌کنند) و گوگل نیز 5 میلیون اسپیکر هوشمند فروخته‌اند و قرار است تا سال 2020 این دو کمپانی بیش از 120 میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار کنند و عدم جلوگیری از حفره‌های کشف شده خطرات زیادی از جمله نصب بدافزار از راه دور و سرقت دیتای بانکی کاربران دارد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =