ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمندِ کودکان در آلمان

رگولاتور آلمانی (Federal Network Agency) خرید و فروش ساعت‌های هوشمند مخصوص کودکان را به طور قانونی ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا ساعت‌های هوشمندی در بازار برای کودکان 5 تا 12 سال آلمانی عرضه شده است تا والدین بتوانند از طریق نرم افزار واسط  و از راه دور صدای مورد نظر خود را بشنوند.

بنابراین والدین آلمانی می‌توانند با بستن ساعت به دست کودکان 5 تا 12 ساله خود، مثلا به حرف‌های آنها هنگامی که به مدرسه یا مهد می‌روند، گوش کنند. حتی والدین از طریق برخی ساعت‌های دوربین‌دار قادر به دیدن کودک خود و محیط اطراف هستند.

رگولاتور آلمانی بدون نام بردن از شرکت‌های سازنده علیه خرید و فروش آنلاین این ساعت‌ها وارد عمل شده و از والدین خواسته است تا چنین ساعت‌هایی را از بین ببرند و زین پس حق ندارند از آن استفاده کنند. به گفته مقامات مسوول تنظیم مقررات آلمان، این ساعت‌ها قوانین نظارت و مانیتورینگ در این کشور را نقض کرده است و به همین دلیل غیرقانونی اعلام می‌شوند.

Jochen Homann مدیر تنظیم مقررات آلمان می گوید ما متوجه شده ایم که والدین از طریق این ساعت، به سخنان معلمان در سر کلاس گوش می‌دادند که این کار نقض قوانین است.

فوریه گذشته نیز مقامات آلمانی خرید و فروش اسباب بازی‌های هوشمندی که از طریق وای فای و بلوتوث قابل هک هستند را ممنوع اعلام کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =