شاخص های توسعه در کردستان مناسب نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تعادل و توازن در کشور فقط با پروژه های مهم و تاثیرگذار صورت می‌گیرد که استان‌های خطه غربی کشور اکثرا شاخص های اقتصادی و زیربنایی یکسانی دارند که این شاخص ها وضعیت نامناسبی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، غلامرضا تاجگردون در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در محل مرکز سنجش صلاحیت فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژ‌ه کریدور شمال - جنوب، خط اتیلن غرب ( پتروشیمی )، راه آهن همدان به سنندج و فرودگاه سقز پروژه های مهمی هستند که متاسفیم چرا بعد از گذشت سال ها بجز پروژه پتروشیمی بقیه پروژه ها هنوز به بهره برداری نرسیده اند.
وی با اشاره به اینکه تعادل و توازن در کشور فقط با پروژه های مهم و تاثیرگذار صورت می‌گیرد، گفت: استان‌های خطه غربی کشور اکثرا شاخص های اقتصادی و زیربنایی یکسانی دارند که این شاخص ها وضعیت نامناسبی دارند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن مقایسه وضعیت کنونی استان کردستان با گذشته، افزود: کارهای خوبی در استان کردستان صورت گرفته است اما حق این مردم بیشتر از این هاست.
تاجگردون بیان کرد: خوشبختانه سه نفر از نمایندگان کردستان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارند که امیدواریم این عضویت منشا خیر برای استان باشد.
وی افزود: کردها و مردمان اهل سنت کشور به انقلاب و ارزش ها وفادار هستند و آنها وفاداری خود را بارها اثبات کرده اند که نشانه آن انتخابات امسال بود و بیشترین رای را مردم استان کردستان به دولت آقای روحانی دادند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه رویکرد تعادل و توازن منطقه ای را سعی کرده ایم در کمیسیون برنامه و بودجه پیش بگیریم، اظهار داشت: در بحث تعادل بخشی، از سال گذشته کارهای خوبی را در کمیسیون شروع کرده ایم که قرار شد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های بخش اقتصادی در استان ها هزینه شود.
تاجگردون با بیان اینکه یکی دیگر از مباحث مهم صندوق توسعه ملی است، گفت: منابع صندوق توسعه ملی اگر خوب هدایت نشود باعث شکاف اقتصادی بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: به دنبال این هستیم که در بودجه سال آینده مدلی را پیدا کنیم که جریان سرمایه گذاری را هدایت کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه مدل های سنتی جوابگوی رفع عدم تعادل های منطقه ای نخواهد بود، تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ما پیدا کردن مدلی برای حل مشکل مالیات بر ارزش افزوه است تا به کارآفرین و تولید کننده فشار زیادی وارد نشود.
تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد: قول می دهیم که در سال ۹۷ گره بدهی هایی را که فعالیت فعالان اقتصادی را مختل کرده است حل کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =