ایسنا نوشت: مدیرکل اجتماعی استان تهران از کاهش 10 درصدی طلاق در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سیاوش شهریور در تشریح مصوبات دوازدهمین جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست امسال نسبت به شش ماهه نخست سال 1395 شاهد کاهش 10 درصدی طلاق بوده‌ایم. هر چند که در همین مدت با کاهش ازدواج نیز مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که اتفاقی موثر در استان تهران روی دهد که در این راستا از همه نیروها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های ذیربط بهره خواهیم گرفت و بی تردید باید در حوزه مداخله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط اقدامات موثری انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کنیم که در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه پیشگیری از نظریه‌های متفاوت بهره بگیریم.

مدیرکل اجتماعی استان تهران با تاکید بر لزوم ارائه آموزش در ابعاد مختلف برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: باید در حوزه آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج و همچنین ارائه مشاوره برای همه اقشار جامعه در کشور گام موثری برداشته شود. در این مسیر می‌توان از فضای مجازی به عنوان سرمایه‌ای مجازی بهره گرفت و جهت اطلاع رسانی به شهروندان از این کانال کم هزینه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: امروز باید به دانش آموزانمان مهارت و سبک زندگی را آموزش دهیم و این آموزش‌ها نیز باید در جهت توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی باشد.

شهریور اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی را از اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: همه این آسیب‌ها در ستاد ساماندهی مد نظر قرار داده شده و با تفکیک هر یک از دستگاه‌های ذیربط آن نیز احصا شده تا نهایتا به صورت تخصصی مقابله و پیشگیری با هر یک از این آسیب‌ها رو به جلو حرکت کند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =