تاثیر لغو قانون بی طرفی نت بر اینترنت و کاربرانش

کمیسیون ارتباطات فدرال سرانجام قانون مصوب اوباما موسوم به بی طرفی نت را به ضرر کاربران و به نفع آی اس پی‌ها ملغی اعلام کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، با لغو این قانون، عملا اینترنت آزاد به خطر می‌افتد و توپ بازی به نفع آی اس پی‌ها به چرخش می‌افتد تا هر طور که دوست دارند کاربران را سرکیسه کنند.

گروه آزادی اینترنت می‌گوید از طریق کنگره و قانون Congressional Review Act قصد دارد تصمیم «آجیت پای» و جمهوری خواهانی که علیه قانون بی طرفی نت رای داده‌اند را ملغی کند. دو گروه مدنی Demand Progress و Free Press Action Fund نیز به این تلاش پیوستند تا زودتر به نتیجه برسند.

با ملغی کردن قانونی که در زمان اوباما به نفع کاربران به تصویب رسید، اینک اپراتورهایی مانند ورایزون می‌توانند دستیابی به پهنای باند را به روش‌های مختلف از جمله مسدود سازی و یا کاهش دسترسی به وب سایت‌ها و سایر خدمات تحت وب تعریف کنند که این تعریف از سوی اپراتور و به ضرر کاربر انجام خواهد شد.

رای 3 بر 2 کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین باعث می‌شود تا اطلاعات محرمانه کاربران تحت اختیار اپراتورها به هر طرف ممکنی بچرخد و دست به دست شود. این دیتا می تواند بدون پرسش در اختیار کمپانی‌های تجاری و یا سازمان‌های دولتی قرار گیرد.

از سوی دیگر محتوای دیجیتال بیشتر از قبل رصد شده و اپراتورها می‌توانند به سوی تبعیض بین کاربران پیش روند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود استفاده از وی پی ان و نیز شبکه‌هایی مانند Tor در آمریکا زیاد شود.

خطر بزرگی که این تصمیم برای کاربران جهانی دارد این است که سایر حکومت‌ها به تبعیت از آمریکا به سوی کنترل بیشتر کاربران پیش روند که این امر می‌تواند باعث ایجاد محدودیت‌ در بین کاربران اینترنت شود.

اما لغو بی طرفی نت همچنین روی استارتاپ‌ها و کمپانی‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، فیس‌بوک، اپل و ... نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و ضمن کند کردن روند رشد آی تی در آمریکا، مانع از توسعه اینترنت در بخش‌های اکادمیک خواهد شد که در درازمدت به ضرر کل کاربران اینترنت خواهد شد.

در واقع شیر اینترنت در دستان آی اس پی ها می‌افتد تا با کاربران خاطی به شدیدترین وجه رفتار کنند. رشد سرویس‌های ویدئویی نیز کند می‌شود چرا که کاربران پرمصرف محدود خواهند شد و در نتیجه انگیزه برای دورزدن نتفلیکس و ... در آمریکا اتفاق خواهد افتاد.

کاربران به زودی برای استفاده از فیس‌تایم اپل باید پول جداگانه‌ای به اپراتورها بپردازند و اپراتورهای آمریکایی مانند دزد سرگردنه بسیاری از خدمات رایگان وب را پولی خواهند کرد.

به نظر می‌رسد لجاجت جمهوری‌خواهان به رهبری ترامپ علیه قانونی که اوباما یعنی دموکرات‌ها تصویب کردند، باعث می‌شود تا دودش به چشم کاربران معمولی اینترنت برود که زین پس باید بهای بیشتری برای استفاده از اینترنت بپردازند و بیشتر از قبل رصد شوند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    12 6
    مرگ بر محدودکنندگان جمهوری خواه مخصوصا ترامپ
  • بی نام DE ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    31 1
    دقت کردید تمام محدودیت های اینترنت هم در ایران در زمان احمدی نژاد درست شد مثل فیلترینگ و ... و چقدر ضربه زد به مملکت.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    8 0
    تازه داره به یک صدم پولی که سر اینترنت از ما تلکه می‌کنن و محدودیت‌ها و کنترل‌هایی که از اول روی ما بوده میرسه و صداشون دراومده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    10 0
    یعنی چنان توضیحات زیبایی نوشتید که خواننده دلش نمیاد فکر کنه اوضاع اینجا 1000برابر بردتر است. مثلا قانون جدیدی که اینجا تصویب شد اصلا در راستای محلی کردن اینترنت در کشور و فیلترینگ به روش بالا بردن هزینه نیست یا مثلا اینجا هیچ کس مجبور نیست برای دستیابی به دیتاهای مورد نیازش از vpn و قند شکن و ... استفاده کنه