تسنیم نوشت: مدافع تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه السد قطر اعلام کرد که از اروپا پیشنهاد داشته است اما به خاطر نزدیک بودن جام جهانی ۲۰۱۸ و ترس از نیمکت نشینی در تیم جدیدش ماندن در السد را ترجیح داده است.

تیم فوتبال السد قطر در نیم فصل اول لیگ ستارگان قطر نتایج خوبی را به دست نیاورد و فصل را با قرار گرفتن در رده سوم به پایان برد در این راستا روزنامه الوطن قطر به سراغ مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایرانی السد رفته تا از وضعیت تیم با خبر شود. مصاحبه این روزنامه قطری با مدافع تیم ملی کشورمان به شرح زیر است:

شروعتان در نیم‌فصل دوم را در مقایسه با نیم‌فصل اول خود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نیم‌فصل اول عملکرد ما خوب بود و با وجود از دست دادن بسیاری از بازیکنانمان به دلیل مصدومیت اما بد نبود. امیدوارم در نیم‌فصل دوم بهتر عمل کنیم و از مصدومیت‌ها دور شویم و عملکرد خوبی را متناسب با آرزوهایمان به نمایش بگذاریم و امیدوارم تیم روز به روز پیشرفت کند تا در کورس قهرمانی بماند.

فاصله شما با تیم الدحیل صدرنشین زیاد نیست. آیا شما برنامه خود را برای نائب قهرمانی قرار داده‌اید؟
السد در هر فصل و در هر مسابقه‌ای تلاش می‌کند تا قهرمان شود. به نظر من رقابت در لیگ بسیار سخت است اما السد همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کند. هیچ شکی نیست که باشگاه السد تاریخ و اسم بزرگی دارد و این شهرت به داخل قطر محدود نمی‌شود بلکه در سطح آسیا نیز تیم پرافتخاری است و این افتخارات باشگاه به ما روحیه دوچندان می‌دهد تا با قدرت عمل کنیم و تمام توان خود را برای باشگاه صرف کنیم.به نظرم فاصله امتیازات میان ما و تیم الدحیل رقابت را سخت می‌کند و امیدوارم در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل اول عمل کنیم و امتیازاتی که در نیم‌فصل اول از دست دادیم را جبران کنیم تا در کورس رقابت باقی بمانیم.

السد در این فصل هم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. نظرتان درباره این مسابقات پیش رو چیست؟
هیچ شکی نیست که این مسابقات بسیار سخت است. هر تیمی در تلاش است تا وضعیت خود را اصلاح کند و برای این مسابقات خود را آماده کند. ما نیز در تلاش هستیم تا تیم السد به شکل مناسبی در این مسابقات حضور پیدا کند. السد باید بازیکنان متمایزی را در نیمکت داشته باشد تا در این مسابقات خوب ظاهر شود.

سخنان تو درباره نیمکت قدرتمند این است که السد باید قراردادهای جدیدی را امضا کند و بازیکنان جدیدی را به خدمت بگیرد. هواداران هم همین انتظار را از باشگاه دارند تا السد بازیکنان جدید را به خدمت بگیرد و قدرتمندتر شود. آیا شما این موضوع را تائید می‌کنید؟
به نظرم امور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این را طلب می‌کند که تیم از طریق جذب بازیکنان جدید و قراردادهای جدید به قدرت خود بیفزاید. البته ما اکنون بازیکنان بزرگی داخل تیم داریم ولی اضافه شدن بازیکنان جدید و قدرتمند قدرت السد را تقویت می‌کند.

به نظرت تیم السد در کدام پست‌ها نیاز به بازیکن جدید دارد مخصوصا اینکه السد در خط حمله بغداد بونجاح را چند هفته‌ای است از دست داده است.
این به نظر کادر فنی و باشگاه بستگی دارد و آنها تصمیم گیرنده هستند تا در کدام پست‌ها بازیکن جدید به خدمت بگیرند. به نظر من جذب بازیکنان جدید در خط حمله مهم است گرچه خوخی‌بو علام قادر به انجام بازی خوب در خط میانه و حمله است. اما ما باید در خط حمله گزینه‌های دیگری نیز داشته باشیم تا تیم بهتر شود. بونجاح اکنون مصدوم است و چند هفته‌ای به همراه ما نیست و این امر نیازمند این است که او جانشین در تیم داشته باشد تا در صورت عدم حضورش جای او را پر کند.

شما اخیرا قراردادت را با السد تمدید کردی. دلیل این امر چیست؟
من به همراه باشگاه بزرگی مثل السد احساس راحتی می‌کنم به همراه السد بیش از ۲ سال بازی کردم و این امر برای من بسیار مهم است. در باشگاهی با تاریخ بزرگ مثل السد در سطوح مختلف حضور داشتم. همچنین تیم بازیکنان بزرگی را در ترکیب خود دارد هواداران و کادر فنی قوی دارد. به نظرم ادامه کارم با این باشگاه برای ۶ ماه دیگر انگیزه من را بالا می‌برد تا بهترین عملکرد را در این مدت برای السد داشته باشم تا بهترین دستاورد را به دست بیاورم.

قبل از تمدید با السد پیشنهادات دیگری داشته‌اید؟
بله من پیشنهادهای زیادی داشتم اما السد را انتخاب کردم چون احساس ثبات و استقرار در این باشگاه را دارم. همچنین اینجا آرزوها و چالش‌های بزرگی برای من فراهم است تا بتوانم به آنها برسم و این چالش را هم در سطح لیگ داخلی است و هم در سطح آسیا. هیچ ترسی ندارم این را بگویم من برای ماندن در السد حریص هستم چون حضور در لیگ قدرتمندی مانند لیگ ستارگان قطر در آمادگی بازیکن تاثیر زیادی دارد. مخصوصا اینکه تیم ملی کشورمان در آستانه حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است و به همین خاطر پیشنهاد السد را بر پیشنهادهای دیگر ترجیح دادم.

آیا امکان دارد برخی از پیشنهادهایی که به شما داده شده را بگویید؟
من پیشنهادی از یکی از باشگاه‌های بلژیک داشتم و پیشنهاد دیگر هم از کشور انگلیس بود و به طور دقیق یکی از باشگاه‌های دسته دومی این کشور به من پیشنهاد داده شد اما من به این پیشنهاد توجه نکردم و تمدید تا پایان فصل را به همراه السد ترجیح دادم چون این بهترین تصمیم برایم بود. دلیل این امر این بود که اگر فرصتی پیش بیاید تا به اروپا بروید شما نمی‌توانید در تمام بازی‌ها در ترکیب اصلی حضور پیدا کنید و نیاز به زمان دارید تا خودتان را ثابت کنید و با تیم جدید هماهنگ شوید. به همین خاطر ماندن در السد را ترجیح دادم. این تصمیم من بهترین تصمیم در شرایط کنونی بود زیرا جام جهانی هم پیش روی ماست و من می‌توانم به همراه السد به بهترین شکل ممکن آماده شوم.

نظرت درباره گروهی که تیم ملی کشورت در جام جهانی در آن قرار گرفته را بگویید؟
بدون شک ما در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفتیم. اما من این جام جهانی را جامی واقعی می‌دانم چون تمام تیم‌های ملی مانند اسپانیا و پرتغال با تمام ستارگان‌شان و اسم‌های بزرگ در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و به نظرم زمانی که ما موفق به غلبه آنها شویم این یک دستاوردی تاریخی به شمار می‌رود و اگر در این کار موفق هم نشدیم درسی برای ما به شمار می‌آید که از آن عبرت می‌گیریم. امیدوارم از همه سو به ما کمک کنند تا بتوانیم موفقیتی در سطح قاره آسیا و فوتبال آسیا کسب کنیم.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =