روزنامه اعتماد در باره نتیجه انتخابات شورای شهر تهران با روزنامه اعتماد گفت وگو کرد.

بخشهایی از اظهارات او را می خوانید:

*رمز اصلي پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري و به خصوص در انتخابات شوراها كه در بسياري از شهرها با ليست كامل اميد وارد شوراهاي شهر شدند، وحدت بود. 

*يادمان نرود كه جريان اصلاحات به خوبي اين دور از انتخابات را هدايت كرد. خيلي از اين افراد منتخب با پشتوانه اين جريان و از همه مهم‌تر با حمايت‌هاي بزرگاني همچون آقاي روحاني رييس‌جمهوري و سيد محمد خاتمي وارد اين عرصه شدند. به هر حال اعتبار جريان اعتدال و اصلاحات پشت اين دوره شوراي شهر است.

*اعضاي پنجمين دوره شوراهاي شهر و روستا مسووليت خيلي مهمي دارند. آنها چون در اين دوره اكثريت اعضا را هم به خود اختصاص داده‌اند، ديگر بهانه‌اي براي پيش نرفتن كارها ندارند. شورا عرصه بسيار خطيري است. حضور در شورا تخصص، تعهد و شجاعت مي‌خواهد. نمايندگان شوراها بايد مراقب باشند تا وارد زد و بندهايي نشوند كه شجاعت آنها را كم كند. وامدار كسي نباشند و بتوانند وارستگي خود را براي خدمت به مردم حفظ كنند. اين بحث مهمي است.

*يكي از وظايف شورا نظارت بر عملكرد شهرداري‌ها است و اگر بخواهد اين نظارت اصلي خود را به طور قوي انجام دهد، اگر بخواهد شجاعانه با تخلفات برخورد كند و برنامه‌ها را به خوبي پيش ببرد لاجرم بايد استقلال و عدم وامدهي خود را به گروه‌ها و جرايانات خاص حفظ كند. مورد ديگر اينكه شوراها بايد تلاش كرده تا مشاركت مردم و حتي گروه‌هاي سياسي و منتقدين حتي آنهايي كه راي ندادند را در كنار خود داشته باشند. الان بايد فضاي همدلي براي پيشبرد امور ايجاد شود. بايد از همه افراد توانمند در مديريت شهري استفاده شود. اصل بر توانمندي و همراهي است.

 

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =