با ثبت دامنه پنهان در باج افزار واناکریپتور جلوی گسترش جهانی گرفته شد

محقق انگلیسی با ثبت دامنه درهم پنهان‌شده در بدافزار WanaCrypt0r 2.0 جلوی گسترش آن را به‌طور اتفاقی و البته موقت گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، محقق 22 ساله که خود را قهرمان دانسته و نام MalwareTech را برای خود برگزیده است، به کمک دارین هوس از موسسه امنیتی «پروف پوینت» توانست سوئیچ توقف باج افزار را با ثبت دامنه درهم پنهان‌شده درآن روشن کرده و جلوی توسعه لجام‌گسیخته آن را بگیرد.

البته وی اعلام کرد ممکن است نویسندگان اصلی باج افزار دوباره کدها را تغییر داده و مجدداً در روی رایانه‌ها از طریق ایمیل منتشر شود.

از 248 مرکز بهداشت و سلامت در انگلیس حدود 48 مرکز آلوده‌شده و بحران بهداشت و سلامت در این کشور به اوج رسیده است و حزب کارگر نیز جرمی هانت وزیر بهداشت را به اهمال‌کاری و عدم به‌روزرسانی سیستم‌های قدیمی متهم کرده که باعث آلودگی سیستم‌های بهداشت و درمان این کشور شده است.

گفتنی است روسیه، اکراین و تایوان بیشترین آلودگی به WanaCrypt0r 2.0 را به ثبت رسانده‌اند و سپس سیستم‌های NHS یا بهداشت و درمان انگلیس قربانی بعدی این باج افزار بوده‌اند.

باج افزار پس از آلوده کردن سیستم، فایل ها را قفل کرده و برای باز کردن آن 300 دلار از طریق بیت کوئین طلب می کند و به همین دلیل قابل ردیابی نیست. ماه گذشته گروه «شدو بروکر» این باج افزار را از ابزارهای آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت برد و در اینترنت منتشر کرد.

وزارت کشور روسیه، تلفونیکای اسپانیا، دانشگاه های چین قربانی این باج افزار شده اند که فایل ها را با پسوند WNCRY قفل کرده و طلب 300 دلار می کند.


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehdi A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    1 0
    بگو چرا ارزش bitcoin طی چند هفته گذشته روند صعودی داشته . یه چیزی در جریان بوده که به این اتفاق ختم شده .