۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵

دنیای اقتصادنوشت: تابستان امسال قیمت بسیاری از آپارتمان‌های نقلی و ریزمتراژ مشابه قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های میان‌متراژ و بزرگ‌متراژ پیشنهاد شده است.

بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی و آگهی‌های درج شده در نیازمندی‌های مطبوعات نشان‌دهنده رویه متفاوت قیمت‌گذاری آپارتمان‌های نقلی با مساحت حداکثر 50 مترمربع است. قیمت پیشنهادی بسیاری از این آپارتمان‌ها مشابه قیمت‌های متعارف منطقه در دامنه متراژهای بزرگ‌تر با امکانات معمول و غیرلوکس است و بر خلاف سنت همیشگی، گران‌تر از قیمت مورد انتظار منطقه فایل نشده‌اند.

کارشناسان بازار مسکن اعتقاد دارند این نوع قیمت‌گذاری انعکاس رفتار طبیعی فروشنده‌ها به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است. آنها بر این باور هستند که متقاضیان مسکن دیگر اعتنای زیادی به مزیت «قیمت کل پایین» آپارتمان‌های زیر 50 مترمربع نمی‌کنند و در نتیجه حاضر نیستند به هر شکل ممکن، این املاک را خریداری کنند و به قیمت پرداخت بهای بالاتر از نرخ متعارف آخرین معاملات منطقه، صاحب خانه شوند.

بخشی از متقاضیان خرید مسکن در بازار کنونی، زوج‌هایی هستند که از سال گذشته در صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند و اکنون واجد امتیاز وام هستند و زمان ورود آنها به بازار فرارسیده است. افزون بر این زوجینی که این امتیاز را ندارند هم به سادگی می‌توانند از سقف 120 میلیون تومانی وام بدون سپرده مسکن از طریق خرید اوراق حق‌تقدم تسهیلات بهره‌مند شوند. به این ترتیب با افزایش قدرت خرید بسیاری از گروه‌های متقاضی خرید مسکن، دیگر محدودیت بودجه خریداران را به تن دادن به قیمت‌های پیشنهادی بالای آپارتمان‌های نقلی ناگزیر نمی‌کند و همین موضوع سبب شده رفته رفته قیمت‌ها به سطح مورد انتظار هر منطقه نزدیک‌تر شود.

مزیت قیمتی «ریزمتراژ»ها در بازار مسکن تابستان

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    12 22
    همه باهم برای کمپین نخریدن مسکن