آمازون تیوب و اُپن تیوب جای یوتیوب را می‌گیرد؟

آمازون قصد دارد با راه‌اندازی سرویس ویدئویی، رقیبی سرسخت برای یوتیوب شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، قطع عمدی سرویس یوتیوب روی اکو شوی آمازون هم زمان با ثبت 2 برند تجاری در آمریکا به نام‌های Amazontube و Opentube باعث شده است تا کارشناسان ادعا کنند که آمازون قصد دارد با پلتفرم ویدئویی مخصوص به سخت افزار خود، یوتیوب را کنار زده و رقیبی سرسخت برای تجارت گوگل شود.

از سوی دیگر گوگل نیز اعلام کرد اپ خود را از روی اکوی تاچ اسکرین آمازون برمی‌دارد و قرار است از اول ژانویه 2018 نیز اپ یوتیوب از روی «فایر تی وی» متعلق به آمازون حذف کند.

در ثبت اختراع آمازون، از «آمازون تیوب» و «اُپن تیوب» به عنوان سرویس غیرقابل دانلود صوتی و ویژوآل روی شبکه وایرلس محلی نام برده شده است. کاربران تحت دو سرویس مذکور قادر به اشتراک گذاری محتوا از جمله متن، صوت و ویدئو و عکس هستند و می‌توانند محتوای دریافتی را فهرست کنند.

غیر از ویدئوی استریمینگ، کاربران فایل‌های خود را به راحتی آپلود کرده و درست شبیه یوتیوب و سرویس‌هایش با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

آمازون همچنین دامنه‌های اینترنتی به نام‌های AlexaOpenTube.com، AmazonAlexaTube.com و AmazonOpenTube.com را برای برندهای مذکور ثبت کرده است.

قطعا آمازون با دراختیار داشتن سرویس‌های کلود و نیز ابزار سخت افزاری می‌تواند برای یوتیوب و گوگل مزاحمت ایجاد کند و گوگل با احساس خطر، تصمیم به نبرد زودهنگام با آمازون گرفته است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهسا A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    0 0
    من که میگم هیچی جای یوتیوب رو نمیگیره