ایرنا نوشت: مقام های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که واشنگتن قصد دارند تا سال 2019 دفتر سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی را به ساختمان کنسولگری این کشور در قدس منتقل کند.

به گزارش روسیا الیوم و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، مقام های بلندپایه آمریکا افزودند: دولت آمریکا قصد دارد تا پایان احداث سفارتخانه آمریکا در قدس، دفتر «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی را به مقر کنسولی این کشور در منطقه «آرنونا» واقع در جنوب قدس اشغالی منتقل کند.

براساس این گزارش، فریدمن به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است تا زمان تکمیل سفارتخانه آمریکا در قدس کادر سفارتخانه از تل آویو به مقر کنسولی آمریکا در قدس منتقل شوند؛ اما رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خواستار تاخیر انتقال سفارت به قدس تا زمان تکمیل بنای سفارتخانه در این شهر به دلایل امنیتی شده است.

این در حالی است که پیش تر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود، واشنگتن پیش از پایان 2018 سفارت خود را قدس منتقل خواهد کرد، اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رد این اظهارت گفته بود تاریخ انتقال سفارت طی یک سال آینده نیست.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه 15 آذر فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را امضا کرد.
اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =