سطح زیر کشت حبوبات در شهرستان نیر 2 هزار و 970 هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی نیر گفت: بیش از 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت انواع حبوبات رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ رضا ناصری اظهار کرد: سطح زیر کشت حبوبات در این شهرستان 2 هزار و 970 هکتار بوده که بیشتر از ارقام محلی و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده می شود.

او گفت: به دلیل کم آبی کشت حبوبات بویژه نخود به صورت دیم در منطقه صورت می گیرد متوسط عملکرد آن در هکتار 500 کیلوگرم می باشد.

او اظهار کرد: میزان کل تولیدات حبوبات در این شهرستان یک هزار و 400 تن می باشد و با تمهیداتی که اندیشیده شده نخود رقم بیله سوار که رقمی پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است در بهار سال آینده در اراضی این شهرستان کاشته خواهد شد.

او افزود: کارشناسان مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بر روند رشد این رقم در منطقه و میزان عملکرد هکتاری آن نظارت خواهند داشت و در صورت رضایت بخش بودن اقدام به توسعه کشت آن در منطقه خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری در سطح 50 هکتار اقدام به کشت حبوبات و عمدتا نخود در منطقه شده ، کشت پاییزه از مهرماه تا بهمن ماه انجام می گیرد.

در کشت انتظاری حبوبات با مساعد شدن شرایط آب و هوایی در اولین فرصت کشت انجام گرفته و بذر در داخل خاک قرار داده می شود ، طوری که به محض آغاز بارش های اواخر زمستان و اوایل بهار، گیاه به تدریج جوانه زده و سر از خاک بیرون می آورد.

شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =