ایسنا نوشت: مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در جلسه کنگره گفت که عملیات تحت‌ رهبری عراقی‌ها برای باز پس گیری موصل از دست شبه‌نظامیان داعش بعید است که در سال 2016 انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنان روز سه‌شنبه ژنرال وینسنت استوارت، بسیار بدبینانه‌تر از پیش‌بینی‌های اخیر برخی از مقام‌های آمریکایی و عراقی درباره نحوه پیشرفت کمپین ضد داعش بوده است.

استوارت در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: موصل با عملیات پیچیده‌ای روبرو خواهد شد. آنقدر خوش‌بین نیستم که بگویم موصل در آینده نزدیک آزاد می‌شود. به اعتقاد من، قطعا این اتفاق در سال جاری میلادی رخ نخواهد داد. شاید بتوانیم این کمپین را با اجرای برخی عملیات‌های جداگانه در اطراف موصل آغاز کنیم اما گرفتن و یا تامین امنیت موصل عملیاتی طولانی است و چیزی نیست که من آن را برای سال بعد هم متصور باشم.

نیروهای عراقی اواخر دسامبر گذشته با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا توانستند بار دیگر کنترل شهر رمادی را از داعش بگیرند. با این حال، موصل از سال 2014 همچنان در دست این تروریست‌هاست. اخیرا برخی از مقام‌های ارشد عراقی ابراز امیدواری کردند که ارتش عراق امسال موصل را آزاد کند. سایر مقام‌های آمریکایی هم معتقدند که عملیات آزادسازی موصل، گرچه قریب‌الوقوع نیست اما می‌تواند تا پیش از خاتمه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما انجام شود. از نظر آنها مهمترین مساله آموزش نیروهای عراقی است.

50261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    2 6
    از قدیم موصل پایگاه مردمی حزب بعث عراق بود و در سال گذشته که به اشغال داعش در آمد طیف وسیعی از اعضای حزب منحله بعث و سیاستمداران و نظامیان خائن و سایر گروهها که با دولت مرکزی دشمنی داشتند دست در دست هم نهاده و در یک توطئه شهری را که دارای 67000 نیروی ارتش و پلیس بود تقدیم داعش با 3000 نیرو نمودند لذا طبیعی بنظر میرسد که دولت عراق و نیروهای مردمی شیعه انگیزه لازم برای آزادسازی شهری که مردم آن همدل با آنها نیستند را نداشته باشند