همایش پیاده‌روی خانوادگی روز هوای پاک در پلدختر

به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک، همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، هم‌زمان با روز هوای پاک، همایش پیاده‌روی خانوادگی این روز با شعار «قانون هوای پاک، قانون نفس»، با حضور مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، فرماندار پلدختر، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم شهرستان پلدختر، برگزار شد.

در این مراسم، جمعیتی 3 هزار نفره، مسافتی در حدود 5 کیلومتر را پیاده طی کردند و با تجمع در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر، در همایش روز هوای پاک شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، در پایان این همایش پیاده‌روی خانوادگی، به نفر اول هزینه سفر به مشهد مقدس، نفر دوم یک‌دستگاه دوچرخه و به نفر سوم تا 50، لباس ورزشی اهدا شد.

همچنین مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با قرار گرفتن در جایگاه، ضمن اهدای 7 جایزه ویژه به معلولین شرکت‌کننده در همایش روز هوای پاک، از همت عالی معلولان حاضر در مراسم تجلیل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، همچنین در سخنانی گفت: 29 دی ماه در تقویم ما، روز جهانی هوای پاک نامگذاری شده، از این روز در سایر کشورها تحت عناوین مختلفی همچون روز بدون خودرو یا روز بدون دود هم نام می‌برند. از این رو، در سراسر کشور، مراسم مختلفی به منظور گرامیداشت این روز برگزار شده و در حال برگزاری است که مردم استان لرستان به‌ویژه شما مردم شریف شهرستان پلدختر هم با شعار «قانون هوای پاک، قانون نفس» پای در عرصه حفاظت و حراست از محیط زیست خود گذاشته‌اید که این حضور چشمگیر شما، شایسته تقدیر است.

مهرداد فتحی بیرانوند، ادامه داد: باید قدر هوای پاک را دانست. انسان می‌تواند چند روزی را بدون آب و غذا به زندگی ادامه دهد اما، در صورت نبود هوا، آیا پس از چند دقیقه، زیستن مقدور است ؟!

وی، افزود: بیشترین آلایندگی زیست محیطی را خودروها ایجاد کرده و می‌کنند. دیدیم که در سال جاری، کلان‌شهرهای ما، ده‌ها روز تعطیل داشتند که این تعطیلی‌ها، خسارات فراوانی برای کشور به همراه داشته است. لذا باید تلاش کرد و با تکیه بر اراده فردی، در اقدامی گروهی در راه حفاظت و حراست از محیط زیست خود گام برداشت.

فتحی بیرانوند، گفت: این ما و شما هستیم که می‌توانیم با تغییر الگوهای رفتاری، محیط زیستی سالم را به ارمغان آوریم. چه در بحث مصرف بهینه آب و چه در موضوع استفاده درست از نعمت‌های خدادادی، چه در مسئله پرهیز از شکار و صید غیرمجاز و چه در موضوع عدم استفاده از وسایل آلاینده، همه و همه می‌تواند محیط زیست ما را از آسیب‌های احتمالی مصون دارد.

بحران آب جدی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، تاکید کرد: اگر هر یک از ما فقط 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم، بحران آب را پشت سرگذاشته و از آن عبور می‌کنم و اگر خدای ناکرده به این موضوع توجه نکرده و احساس تکلیف نکنیم، بی‌تردید بحران آب گریبان ما و اطافیان ما را خواهد گرفت.

مهرداد فتحی بیرانوند، ضمن تقدیر از حضور چشمگیر مردم پلدختر در پیاده‌روی خانوادگی روز هوای پاک، افزود: خوشحالم که در این جمع چند هزار نفری، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، از جوان و نوجوان تا کودک حضور دارید. این اقدام شما یعنی فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب در جهت حفاظت از منابع خدادادی زیست محیطی. البته هدف ما هم از اجرای چنین برنامه‌هایی، فرهنگ‌سازی عمومی در جهت حفاظت از محیط زندگی‌مان است چرا که معتقدیم، محیط زیست متعلق به همه مردم است. لذا از خداوند متعال می‌خواهم که در این مسیر، گام‌هایتان را استوار و اندیشه و وجودتان را لبریز از حس خدمت به محیط زیست کنید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =