کارگردان «رمز داوینچی» به «جنگ ستارگان» پیوست

ایسنا نوشت: ران هوارد کارگردان «رمز داوینجی» و «آپولو ۱۳»، پس از حواشی پیش‌آمده کارگردانی فیلم جدید مرتبط با پروژه «جنگ ستارگان» را پذیرفت.

به گزارش گاردین، چند روز پیش اعلام شد دو کارگردان فیلم بی‌نامی که درباره هان سولو (شخصیت مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان») در دست ساخت است، به دلیل عدم توافق بر سر دیدگاه‌های خلاقانه از این پروژه کناره‌گیری کردند. اما با گذشت تنها دو روز از اعلام این بیانیه، ران هوارد فیلمساز سرشناس سینما ساخت این فیلم را به عهده گرفت.

فیل لُرد و کریستوفر میلر سازندگان فیلم موفق «لگو» که برای فیلم هان سولو جمعی از بازیگران مطرح را گرد هم آورده بودند، اعلام کردند به‌ دلیل توافق نداشتن بر سر دیدگاه‌های خلاقانه از هم جدا می‌شوند.

پیش از کناره‌گیری کارگردان‌های این فیلم، این اثر قرار بود یک سال بعد از «جنگ ستارگان ۸» یعنی در ۲۵ می سال ۲۰۱۸ اکران شود. هوارد به زودی با بازیگران و عوامل فیلم جدید «جنگ ستارگان» دیدار می‌کند و کار خود را روی این پروژه آغاز خواهد کرد.

با مرگ تقریبی هان سولو در پایان قسمت هفتم «جنگ ستارگان» به نظر می‌رسید این کاراکتر محبوب با بازی هریسون فورد از گردونه خارج شده باشد، اما رئیس کمپانی والت دیزنی که حق ساخت این مجموعه سینمایی را چند سال پیش از جورج لوکاس خرید، اعلام کرد یکی از طرح‌های بعدی این استودیو ساخت فیلمی است که بر کاراکترهای هان سولو و چوباکا متمرکز است و ایام جوانی آن‌ها را نشان می‌دهد.

ران هوارد خالق آثاری چون «رمز داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین»، «فراست/نیکسون» و «آپولو ‌۱۳» شهرت خود را مدیون فیلم اقتباسی «رمز داوینچی» (براساس رمانی از دن براون) است. او بعدها فیلم «دوزخ» را هم با الهام از کتاب دیگری از دن براون کارگردانی کرد. هوارد سال ‌۲۰۰۲ با کارگردانی «یک ذهن زیبا » موفق به دریافت اسکار شد و فیلم «فراست/نیکسون» او نامزد بهترین کارگردانی و تهیه‌کنندگی اسکار بود. «مرد سیندرلایی»، «ساخت آمریکا»، «بیتلز: هشت روز هفته» و «در عمق دریا» از جمله فیلم‌های دیگر این کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر هستند. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =