معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال براساس آمارهای موجود خیران اردبیلی بیش از ۲۲ میلیارد تومان به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، صفر توحیدی در جلسه بررسی ارائه خدمات حمایتی به مددجویان اردبیلی اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال براساس آمارهای موجود خیران اردبیلی بیش از 22 میلیارد تومان به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل کمک کردند که این میزان کمک‌های خیران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از 26 هزار خانوار بیان کرد: با وجود سیستم نیازسنجی توانسته‌ایم این میزان کمک‌ها مردمی را در سریعترین زمان ممکن بین خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت توزیع کنیم که با مشارکت گسترده خیران و مردم در طرح‌های حمایتی کمیته امداد امیدواریم ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه را فراهم آوریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به افزایش 24 درصدی کمک‌های حامیان طرح‌های ایتام اکرام و محسنین در اردبیل تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال شاهد کمک 5 میلیارد تومانی حامیان این طرح‌ها بودیم که در حال حاضر 9 هزار حامی از طرح اکرام ایتام و چهار هزار و 500 حامی نیز در طرح محسنین مشارکت دارند.

توحیدی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار یتیم تحت پوشش طرح اکرام ایتام و دو هزار و 600 مددجو نیز تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند، گفت: طرح کوثر نیز در راستای حمایت از نوعروسان و تهیه جهیزیه برای آنها اجرامی‌شود که امسال 300 عروس در قالب این طرح راهی خانه بخت شدند.

وی با اشاره به کمک‌های 90 میلیون تومانی خیران برای درمان بیماران نیازمند در قالب طرح شفا بیان کرد: امسال کشاورزان استان دو میلیارد و 68 میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند تا در قالب سهم‌الفقرا و نیز اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم هزینه شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت سه میلیارد تومان صدقه توسط مردم استان اردبیل خبر داد و افزود: از این میزان 24 درصد برای درمان بیماران، 15 درصد برای جهیزیه نوعروسان، 12 درصد برای کمک‌های موردی، 11 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی، 10 درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن، 10 درصد برای اشتغال، 8 درصد برای تسهیلات کارگشایی و 10 درصد نیز برای رفع سایر نیازهای اساسی خانوارهای تحت حمایت هزینه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =