«خبرجنوب» نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که فارس در سه حوزه راه، آب و انرژی، شرایط مساعدی ندارد گفت: متاسفانه در این استان آزادراه نداریم و با بحران کم آبی نیز مواجه ایم همچنین با وجود نزدیکی فارس به مخازن اصلی نفت و گاز ایران، هنوز در این زمینه سرمایه گذاری های مناسبی برای جذب بهتر این منابع صورت نگرفته است.

مسعود گودرزي افزود: مي طلبد توجه ويژه اي در زمينه استفاده بهينه از منابع آبي و انرژي در استان فارس صورت بگيرد.
به گفته وي، متاسفانه هنوز برخي از مسئولين استان به درك درستي از بحران هايي كه فارس با آن مواجه است، نرسيده اند به طوري كه اين استان در شرايط بحراني بي آبي به سر مي برد اما رفتارها، هيجاني و احساسي است.
نماينده مردم شهرستان هاي ممسني و رستم در خانه ملت اضافه كرد: برداشت هاي بي رويه از آب هاي زير زميني و خشكساليهاي پي در پي، استان فارس را در شرايط بحراني قرار داده است كه بايد هرچه سريع تر تدابير جدي در اين رابطه انديشيده شود.
گودرزي در ادامه با اشاره به نبود يك آزادراه در فارس گفت: در حوزه راه ها نيز استان دچار مشكلاتي است، هر چند كه طي سالهاي اخير اقدامات مناسبي در اين حوزه صورت گرفته اما بي شك كافي نيست.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت و گو افزود: يكي از پروژه هاي بزرگ آزادراهي استان، پروژه اتصال فارس به بنادر جنوب است كه 43 كيلومتر از آن در محور شهرستان هاي ممسني و رستم قرار دارد و در حال حاضر نيز از پيشرفت فيزيكي مناسبي برخوردار است.
وي گفت: با توجه به اين كه زمان بهرهبرداري پروژه مذكور 3 ساله پيش بيني شده است، اميدواريم در آينده اي نزديك، فارس به دريا متصل گردد و از اين طريق نيز شاهد رونق اقتصادي باشيم.
گودرزي در ادامه با اشاره به اين كه براي ساماندهي و احداث جاده در محورهاي روستايي شهرستان هاي ممسني و رستم نيز اقدامات موثري در حال انجام است، افزود: از 16 هزار كيلومتر راه روستايي در كشور بيش از يك هزار و 600 كيلومتر آن در اين شهرستان ها احداث ميشود كه 40 درصد از اين راه ها نيز آسفالت شده است.
وي در رابطه با پروژههاي گازرساني به شهرستان هاي ممسني و رستم نيز اظهار داشت: در حال حاضر براي اين دو شهرستان مبلغ 400 ميليارد تومان اختصاص يافته كه اميدواريم تا سال آينده اين پروژه ها به بهره برداري برسد.
نماينده مردم شهرستانهاي ممسني و رستم در خانه ملت همچنين اضافه كرد: در اين دو شهرستان، مجتمع هاي آبرسان براي جلوگيري از هدر رفت آب و اصلاح شبكه هاي آبرساني تعريف شده است.
جاذبههاي گردشگري و تاريخي فارس
در ابعاد ملي و بين المللي معرفي شود
گودرزي در بخش ديگري از اين گفت و گو بر لزوم معرفي آثار تاريخي و جاذبههاي طبيعي استان فارس به ويژه شهرستانهاي ممسني و رستم در ابعاد ملي و بين المللي تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر نزديك به 40 درصد از ظرفيتهاي تاريخي و گردشگري ايران در استان فارس وجود دارد و بايد از اين ظرفيت ها بهره كافي برده شود تا شاهد رونق و توسعه گردشگري
باشيم.
به گفته وي، تمامي شهرستانهاي فارس از تعدد و تنوع جاذبه هاي گردشگري برخوردارند اما متاسفانه برخي موانع و عدم وجود زيرساختهاي مناسب منجر به مغفول ماندن اين جاذبه ها شده است.
وي با اشاره به ظرفيتهاي گردشگري در شهرستانهاي رستم و ممسني گفت: در اين شهرستانها علاوه بر وجود آثار متعلق به دورههاي مختلف تاريخي، جاذبههاي طبيعي متعددي هم وجود دارد كه جا دارد در ابعاد ملي و بين المللي معرفي گردد تا شاهد حضور گردشگران در اين مناطق نيز باشيم.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: براي جذب بيشتر گردشگر و رونق و توسعه سقف درآمدزايي گردشگري بايد زيرساختها هرچه سريع تر مهيا شود.
گودرزي همچنين بر لزوم توسعه گردشگري سلامت در استان فارس تاكيد كرد و افزود: فارس ظرفيتهاي مناسبي در حوزه درمان و پزشكي دارد و بايد به قطب گردشگري سلامت و درمان منطقه تبديل شود همچنين ضروري است تدابير ويژه اي انديشيده شود چرا كه در اين حوزه سودجوياني هستند كه مشكلات عمده اي را براي اين صنعت به وجود آورده اند.
وي اضافه كرد: استان فارس به دليل وجود آثار تاريخي و فرهنگي متعدد، همواره قطب گردشگري تاريخي ايران محسوب مي شود اما در اين حوزه بايد عملكردها تقويت شود و بتوانيم جذب بيشتر گردشگران خارجي را نيز شاهد باشيم.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در بخش دیگری از این گفت و گو با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های استاندار پیشین فارس گفت: افشانی در 26 ماه فعالیت خود در حوزه های مختلف عمرانی، مدیریت و منابع آب، همچنین اشتغالزایی در استان فعالیت موثری داشت.
وی در ادامه به اشراف استاندار تازه فارس به جغرافیای این استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اسماعیل تبادار فرصت ها و تهدیدهای استاندار فارس را در ابعاد مختلف می شناسد و حتماً در رفع موانع و مشکل هایی که این استان با آن روبه رو است، راهکارهای مناسبی ارایه می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =