ساخت 40 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ساخته شدن 40 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیران اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، باید از مشارکت های مردمی و جلب اعتماد جامعه جهت ساخت مدارس استفاده کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد تقی نظرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه باید به نقطه ای رسید که نیاز آموزش و پرورش برای تامین فضاهای آموزشی به صورت کامل توسط مردم و خیرین برطرف شود، افزود: استان زنجان در بخش مشارکت خیرین در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز، ظرفیت های قابل توجهی دارد که می تواند بخش زیادی از نیازهای این بخش را توسط آنها تامین کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به ساخته شدن 40 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، باید از مشارکت های مردمی و جلب اعتماد جامعه جهت ساخت مدارس استفاده کرد.

وی به میزان تخصیص اعتبارات دولتی در سال گذشته به استان ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، تنها 29 درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته به استان ها محقق شد و این رقم در سطح ملی نیز 36 درصد بوده است که همین ارقام، نشان دهنده محدودیت شدید منابع مالی آموزش و پرورش است که به همین دلیل، ضرورت ایجاد تنوع منابع مالی بیش از پیش به نظر می آید.

نظرپور به وضعیت سرانه آموزشی در کشور و استان زنجان پرداخت و اظهار کرد: سرانه فضاهای آموزشی در استان، 5.38 درصد می باشد که این میزان برای میانگین کشور، 5.17 درصد برآورد شده است و با توجه به این ارقام، مشخص است که سرانه فضای آموزشی استان، کمی بیش از میانگین کشوری برآورد شده؛ علیرغم اینکه از سرانه مطلوب که 8.39 درصد است، فاصله زیادی دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی، 390 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان زنجان مورد نیاز است، گفت: این میزان فضای مورد نیاز، معادل 2 هزار و 603 کلاس درس و نیازمند اعتبار 481 میلیارد تومانی بوده که البته تامین این اعتبار در قالب اعتبارات دولتی برای استان، امکان پذیر نیست.

وی به وجود یک هزار کلاس درس به صورت خشتی-گلی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در ساخت مدارس تاکید بر دوام، زیبایی و عمر بالا است؛ اما علیرغم این موضوع، شاهد حضور یک هزار و 700 کلاس درس به صورت کانکسی در کل کشور هستیم که مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته و تا پایان سال 97، این کلاس های درس کانکسی و موقتی برچیده می‌شوند.

نظرپور به برنامه های استانداردسازی کلاس درس در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 150 هزار کلاس درس در کشور استانداردسازی شده و 30 هزار کلاس درس نیز در سالجاری استانداردسازی خواهد شد که با این اقدامات، 83 هزار کلاس درس به منظور استانداردسازی باقی خواهد ماند.

 

 

 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =