اسب سوارکار لر در نبود سرمایه گذار تنگ نفس می شود!

در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات اسب دوانی استان لرستان، مهرداد علی پناه از اعضای هیئت مدیره سوارکاری و همچنین عضو شورای شهر خرم آباد با اشاره به وجود محلاتی همچون اسپی کو و اسبستان در شهر خرم آباد، گفت: این محلات و نقاط همانطور که از نام شان پیداست در گذشته محل نگهداری اسب ها ، کُره ها و مادیان ها بوده اند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد علی پناه افزود: مادامی که بشر در غارها زندگی می کرده اجداد و نیاکان ما توانستند اسب ها را رام کنند و این خود جای بسی تعمق و تفکر دارد.


این عضو شورای شهر خرم آباد مشکلات عدیده سوارکاری و پرورش اسب را عدم وجود سرمایه گذار بخش خصوصی دانست و بیان کرد: می بایست با همدلی و هم افزایی سازمان ورزش و جوانان ،آموزش و پرورش ،شورای شهر و شهرداری پای کار بیایند این ورزش را تقویت کنند و توسعه بخشند تا سرمایه گذار علاقمندِ به اسب رغبت کند و برای این ورزش در لرستان هزینه نماید.


وی با تقدیر و تشکر از برادران مرادی که برای تقویت و توسعه ورزش سوارکاری متحمل زحمات فراوان شدند؛ گریزی به مشکلات عمده این ورزش محبوب و مفرح زد و گفت: بیشتر افرادی که اسب نگهداری می کنند در بخش های حومه و روستاها به سر می برند که از نظر مالی و اقتصادی در شرایط محدودی قرار دارند و نگهداری اسب برای شان هزینه بَر است که می بایست تحت حمایت مالی قرار گیرند.


مهرداد علی پناه مشکلات پیست سوارکاری را اینگونه تشریح کرد: متاسفانه این پیست فاقد سکوی مخصوص برای پایین آمدن اسب می باشد ، با توجه به وسعت زیادش فضای سبزش کم است و لااقل باید یونجه ای در آن کاشته و فضای اطراف آن گلکاری شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =