شبکه خبری سی ان ان گزارش داد:'محمدبن عبدالرحمن آل ثانی' وزیرخارجه قطر نسبت به آنچه در منطقه به سرکردگی ریاض درجریان است، درباره آغاز 'دوران تاریک' در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان در این باره نوشت: شیخ محمد بن عبدالرحمن ال ثانی که در واشنگتن به سرمی برد روز دوشنبه ضمن هشدار نسبت به آغاز دوران تاریکی در خاورمیانه، آنچه که توسط دولت های همسایه که اشاره بخصوص وی به چهار کشورتحریم کننده دوحه به رهبری عربستان سعودی بود؛ آن را 'بازی خطرناک قدرت' خواند.

تارنمای سی ان ان نوشت: وزیرخارجه قطر که در 'مرکز منافع ملی' (National Interest)در واشنگتن دی.سی سخنرانی می کرد به انتقاد شدید از این کشورها پرداخت وگفت: به نظر می رسد این قدرت ها (بحرین، مصر، عربستان، امارات) مایل به کاربردن افسارگسیخته ارعاب ، ساکت کردن مخالفان، بوجود آوردن بحران انسانی، قطع ارتباطات، برهم زدن بازارهای مالی، قلدری کردن برای کشورهای کوچک تر، درهم شکستن دولت ها وترساندن شهروندان هستند.

سی ان ان درادامه نوشت:شیخ محمد الثانی درسخنرانی خود، این'بازیگران قدرتمند' را به 'سخره'گرفت وانگیزه آنها را درمورد تحریمی که علیه دوحه اعمال کرده اند زیر سوال برد و دولت عربستان سعودی را به مداخله در لبنان متهم کرد.

این تارنمای خبری افزود: وزیرخارجه قطر با اشاره به استعفای نابهنگام سعدالحریری نخست وزیر لبنان در ریاض عربستان، پیامدهای این استعفا را مداخله در امور داخلی لبنان دانست و تلاش برای برهم زدن توازن و دور ساختن قدرت از ایران، دشمن و رقیب دیرینه ژئوپلتیک عربستان در منطقه عنوان کرد.
سی ان ان گزارش داد: وزیرخارجه قطر برای دیدار با مقامات دولت ترامپ از جمله دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در واشنگتن به سر می برد.

به گزارش ایرنا، دوحه در شهریورماه 94 با یکهزار نظامی به ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی ها پیوست اما پس از تحریم قطر درخردادماه 96 از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر ،دوحه نیروهای خود را از مرز مشترک عربستان و یمن خارج کرد.
کشورهای چهارگانه 15 خردادماه با ادعای حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند، موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.
همچنین طرف های تحریم کننده دوحه اول تیرماه 96 فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط از سوی کویت به قطر ارائه دادند.
مقام های دوحه با رد اتهام های وارده، تمامی پیش شرط های ارائه شده را رد کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =