رشد 58 درصدی مالیات پرداختی به شهرداری و دهیاری‌های استان در شش ماهه نخست سالجاری

مدیرکل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از 37 میلیارد تومان عوارض حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های سراسر استان پرداخت شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان،کورش بیگدلی با بیان اینکه از 9 درصد درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد تحت عنوان هزینه‌های عمرانی به شهرداری و دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد گفت، عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری‌های استان در شش ماهه نخست سالجاری 58 درصد نسبت به سال قبل شد داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشورمی شود، از این رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام ساختن آن با دانش روز، نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.
بیگدلی درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را پایدارترین و با ثبات ترین درآمدهای شهرداری ها دانست و افزود: درآمدها ی مالیاتی کمک شایانی به رشد و توسعه زیرساخت های شهری می نماید.
بیگدلی با اشاره به اینکه از مجموع درآمدهای کسب شده مالیات بر ارزش افزوده و واریز شده به خزانه دولت، یک درصد از این میزان درآمد به بخش سلامت کشور اختصاص می‌یابد تصریح کرد: تاکنون درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری را در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم ایفا کرده است .
بیگدلی ادامه داد: فرهنگ سازی مالیاتی صحیح می توان شهروندان را از نقش مالیات در توسعه کشور و توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه آگاه نمود، که نهایتا منجر به بهبود وضعیت بهداشت، آموزش، حمل ونقل، ارتباطات ودیگر اجزاء زیرساخت اقتصادی و اجتماعی کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد: فرهنگ سازی مالیاتی جزء برنامه های کلیدی و پایه ای نظام مالیاتی و اداره کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری می باشد.
مدیر کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری افزود: شفاف‌سازی در مدارک و فاکتورها از واردات تا خرده فروشی و معاملات اقتصادی، ایجاد درآمد پایدار برای کشور ، جلوگیری از وابستگی درآمدها به نفت و تثبیت د‌رآمدهای مالیاتی از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در جهان و به دنبال آن در ایران است .
وی یکی از دلایل عدم تحقق سهم درآمدهای مالیاتی در مجموع منابع درآمدهای دولت را پدیده فرار مالیاتی دانست و افزود فرار مالیاتی به دلیل عدم تحقق درآمدهای دولت، موجب کاهش سرمایه گذاری دولتی می شود و بر رشد اقتصادی اثر منفی می گذارد.
کورش بیگدلی خاطرنشان کرد: فرار مالیاتی یک پدیده ناپسند است و کسانی که مرتکب فرار مالیاتی می شوند به مردم و جامعه ظلم می کنند; چرا که از همه مواهب موجود در این کشور از جمله امنیت، حمایت از سرمایه ‎ گذاری، فضای مساعد کسب و کار، خدمات عمومی و ... استفاده می کنند و به جای پرداخت مالیات، از همه راهکارهای قانونی و غیرقانونی استفاده می کنند تا مالیات و سهم خود را از هزینه های جامعه پرداخت نکنند.
وی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با فراریان مالیاتی و مجرمین اقتصادی ، گفت: برای اینکه بتوانیم با فرار مالیاتی به درستی و دقت مقابله کنیم باید اطلاعات دقیق و روشنی از فعالیت اقتصادی افراد داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =