ایسنا نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: سیاست‌های پیشین آمریکا در قبال تهران برای سازگار شدن با این کشور موجب تقویت ایران در سراسر منطقه شده است.

به گزارش ژنرال هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست امنیتی در بنیاد ریگان به طرح اعاهایی علیه کشورمان پرداخت و گفت که ایران و کره شمالی حاکمیت همسایگان خود را نقض می‌کنند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری نیوزمکس، مک مستر در ادامه سیاست‌های پیشین آمریکا در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تمرکز روی تلاش‌ها برای سازگار شدن با ایران، این کشور را در سراسر منطقه تقویت کرده است.

وی مدعی شد: آنچه اکنون در جریان است، یک استراتژی جامع درخصوص ایران است که جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای بخشی از این استراتژی به شمار می‌آید.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه ادعاهای خود به تلاش‌های وزارت خزانه‌داری کشورش برای تحریم کره شمالی اشاره کرد و با این ادعا که تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با توسعه موشکی این کشور است که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است افزود: به علاوه به دنبال تحریم‌ ایران به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی و نیروهای نیابتی هستیم.

مک مستر همچنین مدعی شد که ایران در خاورمیانه فتنه‌انگیزی کرده است و از مبارزات پیچیده روانی برای اعمال سلطه بر منطقه استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در حالی این ادعاهای بی‌اساس و خصمانه را علیه کشورمان مطرح می‌کنند که این کشور و متحدانش با سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه‌شان در خاورمیانه تلاش می‌کنند بر منطقه تسلط یابند و به اهداف خود برسند اما این کشورها با متهم کردن ایران به ناآرام کردن منطقه سعی دارند توجه جامعه بین‌الملل را از این حقایق منحرف کنند و دیگری را مقصر جلوه دهند.

آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش در سال‌های گذشته در بحران سوریه و عراق همواره از حامیان معنوی و مادی و آموزشی تروریست‌های تکفیری بوده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =