وزارت خارجه انگلیس: گفت‌وگوهای ظریف و جانسون صریح بوده است

لندن مذاکرات وزیران امور خارجه انگلیس و ایران درباره پرونده‌های کنسولی شهروندان را صریح و شفاف توصیف کرد.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در سفری دو روزه وارد تهران شد تا خواستار آزادی نازنین زاغری راتکلیف شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مذاکرات جانسون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره موارد کنسولی را شفاف و صریح دانست.

وی در ادامه بیانیه خود آورده است: دو طرف در این دیدار به صراحت درباره موانع موجود در روابط دو کشور از جمله نگرانی‌های وزیر امور خارجه درباره موارد کنسولی مربوط به شهروندان دو تابعیتی گفت‌وگو کردند.

بنابر گزارش رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه اشاره مستقیم به نازنین زاغری راتکلیف که 19 ماه است به دلیل اتهامات امنیتی در ایران در حبس به سر می‌برد، اشاره نکرده است اما پرونده وی پس از آنکه جانسون در نشستی در پارلمان انگلیس گفت که زاغری در جریان سفرش به ایران به جوانان آموزش خبرنگاری داده است بار دیگر در مرکز توجهات قرار گرفت.

این در حالی است که لندن و خانواده نازنین زاغری بیش از این تاکید کرده بودند که وی تنها برای دیدار با اعضای خانواده‌اش و گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه انگلیس پس از بیان این اظهارات تصریح کرد که قصد سخت‌تر کردن پرونده زاغری را نداشته و وی برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.

بوریس جانسون روز شنبه علاوه بر همتای ایرانی خود با رییس پارلمان و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    0 2
    ای روباه مکار .