اعضای حقیقی یا حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی، اگر چه اکثرا از یک گرایش سیاسی هستند اما در میانشان نمایندگانی از جناح مقابل هم حضور دارند. هم نشینی آنان در جلسات هفتگی یا ماهانه و انتشار تصاویر آنها، غالبا سوالاتی در ذهن بیننده می‎آفریند که در این جلسات صرفا به موضوعات در دستورکار از پیش تعیین شده پرداخته می‎شود یا مسائل سیاسی و حواشی آن نیز دست کم در گفت و گوهای دو یا چند نفره آنها محلی از اعراب دارد؟ سوالاتی که جوابش، صرفا خیالبافی می‏‎تواند باشد و بس!

خیالاتی از این جنس که مثلا در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که چهره خندان محمود احمدی‎نژاد سوژه خبری عکاسان شده بود، کسی درباره مواضع اخیرش علیه روسای قوا با او صحبتی کرد یا نه؟ از میان سه رییس قوه، تنها علی لاریجانی در این جلسه حضور داشت. رییس قوه مقننه و برادرش در آخرین گفت و گوی ویدئویی احمدی‎نژاد به شدت مورد هجمه قرار گرفته بودند. آیا دیروز لاریجانی در حالی که از کنار صندلی احمدی‎نژاد می‎گذشت به او گفت که «مرد حسابی این چه حرف‎هایی است درباره خانواده ما می‎زنی؟» یا نه؟ یا مثلا حجت‎الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه به او هشدار نداد که مدعی العموم به طرفه العینی می‎تواند بساط بست نشینان بهاری یا همان فرقه زنبیلیه را در حرم عبدالعظیم برچیند؟ یا حتی علی شمخانی که در صندلی کناری احمدی‎نژاد نشسته بود به او انذار نداده که مراقب باش منافع ملی را خدشه دار نکنی؟

ممکن است کسی از اعضای مجمع تشخیص به آقای رییس -آیت‎الله شاهرودی- گفته باشد «شما که معاون احمدی‎نژاد را به عنوان مسئول دفتر خود انتخاب کردید، برحذر باشید که انتقادات او و یارانش به قوه قضاییه ممکن است دامان شما را هم به عنوان رییس پیشین این قوه بگیرد؟»

خیالبافی دیگر اینکه مثلا چقدر محتمل است که حجت الاسلام ناطق نوری به احمد توکلی گفته باشد: «شما که اینقدر نگران فساد سیستماتیک هستید، بفرمایید این آقای احمدی‎نژاد را تحویل بگیرید! چقدر سال 84 به شما و دوستانتان در شورای هماهنگی نیروهای انقلاب گفتم بیایید روی حمایت از کاندیداتوری علی لاریجانی اجماع کنیم، اما شماها نپذیرفتید و از احمدی نژاد حمایت کردید!»

یا مثلا آقایان دانش‎جعفری و اژه‎ای توی دلشان خرسند نشده‎اند از اینکه به عنوان وزرای برکنار شده دولت احمدی‎نژاد مدت‎هاست خطشان را از او جدا کرده‎اند و این روزها دیگر در معرض نقد رسانه‎ها به عنوان حلقه‎های نزدیک به او نیستند؟

خیلی خیالبافی کردم! اصلا مگر مجمع تشخیص مصلحت نظام جای اینجور حرف‎هاست! حتی بعید است که مجید انصاری که در کنار ابراهیم رئیسی نشسته بود درباره حکم دادگاه ویژه روحانیت برای اعمال محدودیت بیشتر علیه سیدمحمد خاتمی حرفی به او زده باشد. چه بسا ناطق نوری هم اصلا گفت و گویی با باهنر درباره بازگشتش به فضای سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای باهنر در این زمینه نداشته است.

اصلا وقتی مسائل کلانی همچون گزارش محسن رضایی از سفر به مناطق زلزله زده و اقدامات صورت گرفته و کارهای انجام نشده در دستور کار بوده و اعضا باید درباره «طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد» به عنوان موضوع اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصمیم گیری می‎کردند، چه ضرورتی داشته که کسی به گفتار و رفتار اخیر احمدی‎نژاد بیاندیشد و بپردازد؟! او همین که سوژه عکاسان باشد و لایک‎های مجازی ذیل اظهاراتش در تلگرام و ... دریافت کند، از این حیات مجازی دلخوش است، چرا در عالم واقع وقعی به او نهاده شود؟

پی نوشت:

*هر آنچه در این متن آمده صرفا خیالبافی نویسنده بر اساس اخبار و حواشی سیاسی روز رسانه‎ای است.

*توصیه می‎کنم تصاویر جلسه دیروز مجمع تشخیص را اینجا ببینید تا بیشتر با فضای این یادداشت ارتباط برقرار کنید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =