۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
«انسان در جستجوی معنا» خوانش شد

مهر نوشت: چهارمین نشست مکتوب ناب با خوانش کتاب «انسان در جستجوی معنا» اثر ویکتو فرانکل برگزار شد.

سلسله نشست‌های مکتوب ناب به خوانش کتاب‌های اثرگذار حوزه روانشناسی اختصاص دارد و نشست چهارم آن با همکاری موسسه شایگانه و در محل کتابفروشی جیحون در تهران برگزار شد.

در نشست چهارم، قباد حق محمدی، فصل نخست کتاب جریان‌ساز ویکتور فرانکل با نام «انسان در جستجوی معنا» را بررسی کرد. وی که مدرس این نشست بود، به بیان تجربه‌های دکتر فرانکل، نقش و جایگاه او در معناگرایی پرداخت.

وی گفت: نویسنده کتاب «انسان در جستجوی معنا» مدت زیادی را در اردوگاه کار اجباری اسیر بوده است. فرانکل در آنجا تمام خانواده خود را به جز خواهرش از دست می‌­دهد. کتاب نامبرده نتیجه‌ این تجربه و داستان رنجی است که فرانکل از آن پدیده‌ای به نام معنا را درمی‌یابد.

حق محمدی در ادامه از متن گیرا و هنرمندانه کتاب و همچنین مفهوم رنج از نگاه فرانکل صحبت کرد؛ اعتقادی که می­‌گوید رنج بردن بخشی از زندگی است و برای زنده ماندن باید ناگریز معنایی در رنج‌ها یافت. وی در این خصوص یادآور شد: هر کس موظف است معنای زندگی خویش را دریابد و مسئولیت آن را نیز پذیرا باشد، این مسئله­‌ای است که اندیشه فرانکل را ماندگار کرد.

حاضرین این نشست در ادامه، به خوانش بخش‌هایی از کتاب پرداختند و با توضیحات تکمیلی حق محمدی، با ژرفای ذهن فرانکل آشنا شدند. چهارمین نشست مکتوب ناب با پرسش‌­های حاضرین و پاسخ­‌های قباد حق محمدی به کار خود پایان داد.

کتاب انسان در جستجوی معنا نخستین بار در سال ۱۹۴۶ منتشر شد و در مدت زمان اندکی به ۲۴ زبان ترجمه شد. در حدود ۵۰ سال نخستی که از انتشار این کتاب می‌گذشت، بیش از ۹ میلیون نسخه از آن در ایالات متحده به فروش رفته بود.

بر اساس این گزارش، پنجمین نشست مکتوب ناب نیز با بررسی بخش دیگری از کتاب و شخصیت فرانکل، در تاریخ ۳۰ مرداد و در کتابفروشی جیحون با صحبت‌های قباد حق محمدی ادامه خواهد یافت.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =