ایسنا نوشت:

وکیل پرویز تناولی گفت: بردن آثار از منزل موکلم برخلاف قانون بوده و پس از تعطیلات نوروز، شکایت کیفری خود را برای بازگرداندن آثار، به دادگاه ارائه می‌کنیم.

صدرالدین ماحوزی گفت: بلافاصله بعد از بردن آثار، ما پلیس را در جریان گذاشتیم و گزارش نحوه بردن آن‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دادیم، چون رفتاری که توسط مأموران حمل آثار صورت گرفته برخلاف قانون بوده است. بر اساس دستور موقتی که از طرف دادگاه صادر شده بود باید علاوه بر 11 اثری که بازپس گرفته بودیم، 46 اثر دیگر را هم به ما تحویل می‌دادند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. او گفت: وقتی از آن‌ها خواستیم آثار را به ما تحویل بدهند گفتند آن 46 اثر در گنجینه نگه‌داری می‌شود، در حالی که این کار هم نقض غرض محسوب می‌شود، چون آثار را به منظور نمایش از آقای تناولی گرفته بودند.

وکیل تناولی با اعتقاد به اینکه کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران غیرقانونی بوده است، گفت: متاسفانه رییس دادگاه به هر دلیلی نتوانسته به وظیفه قانونی خود عمل کند. او از دستور موقتی که صادر شده بود عدول کرده و به مأموران حکم بردن آثار را داده است. این حکم از نظر من که حدود 40 سال است وکالت می‌کنم، هیچ‌گونه وجهه قانونی ندارد. 600 میلیون تومان پولی هم که بابت آثار به آقای تناولی داده بودند به آن‌ها عودت داده شده است. او همچنین گ: آثار بدون اطلاع من و آقای تناولی و در روزی که حافظ و امین آثار در مأموریت بوده، با وضع اسفناکی برده شده است. بردن آثار بدون حضور امین و نظارت او صددرصد غیرقانونی است. ما گزارش مأموریت او را ضمیمه پرونده کرده و به دادگاه ارائه خواهیم داد. ماحوزی درباره روند پیگیری این پرونده گفت: ما منتظریم تعطیلات نوروز تمام شود تا شکایت کیفری کنیم.آقای تناولی و خود من در شرایط بسیار بحرانی به سر می‌بریم. در طول سال‌های گذشته روال بر این بوده که معمولا از 15 اسفند تا 15 فروردین، حکمی اجرا نمی‌شود، مگر اینکه حکم خاصی باشد. حالا اگر این موضوع را درنظر نگیریم، نحوه بردن آثار و صدماتی که به آن‌ها وارد شده از نظر اخلاقی پذیرفتنی نیست و با آثار ارزشمند آقای تناولی مثل لاشه گوسفند رفتار شد.
او در پایان گفت: ادعای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مبنی بر تعلق آثار به بیت‌المال، ادعای غلطی است و آثار پس از بازگرداندن میزان پول قیمت‌گذاری‌شده در زمان عقد قرارداد، متعلق به شخص آقای تناولی هستند.

 

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    24 1
    امیوارم این پرونده به نتیجه برسد. از نظر افکار عمومی این نوع برخورد با اثار هنرمند معروفی چون پرویز تناولی که از افتخارات ایران هستند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. امیدوارم خبرنگاران موضوع ایشان را دنبال کنند تا مسکوت نماند.
  • هنر دوست A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    5 0
    به نظر من هنرمندان و حتی مردم عادی باید در حمایت از پرویز تناولی اقدامی انجام دهند. از بین بردن حاصل زحمت هنرمند بزرگی مثل ایشون اصلا مسئله کمی نیست !!!اگر امروز در مقابل این وحشی گری سکوت کنیم و بی اعتنا باشیم فردا شبیه همین بلا رو سر هنرمند دیگه ای یا حتی خودمون میارن!