۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

بهسازی و پاکسازی 44 هزار متر مربع نقاشی دیواری سطح شهر تهران در روزهای پایانی سال 92، رونق بخش نقاشی دیواری در سال 93 را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی مهدی قدیانلو با اعلام این خبر گفت: ما در طرح «به پیشواز بهار می رویم» قرار بود 44 هزار متر مربع از نقاشی دیواری‌ها در 22 منطقه را بهسازی و دوباره رنگ آمیزی کنیم که با تعامل سازمان زیباسازی طبق پیش بینی در برخی مناطق شهر تهران با 25 درصد افزایش قرار داد روبرو شدیم تا سطح دیوارهای بیشتری در این طرح با نقاشی دیواری تزئین شود.

وی با اشاره به اینکه هدف کلی این طرح آرام سازی بصری شهر تهران بود گفت: رویکرد ما پاک‌سازی نقاشی دیواری های فرسوده بود که آدرس آنها را با هماهنگی مناطق به دست آوردیم و هنرمندان هم با بازدید از آنها شروع به کار روی آثار کردند. به گمانم در مجموع حرکت بسیار خوبی بود چرا که اولین بار بود که طرحی با یک رویکرد کاملا واضح در سطح زیباسازی شهری صورت گرفت و تنها در بخش نقاشی دیواری تمرکز ما تنها روی نقاشی دیواری‌هایی بود که فرسوده بودند و بر فضای بصری تاثیری منفی داشتند.

قدیانلو با اشاره به اینکه در سطح شهر دو نوع نقاشی دیواری وجود دارد ادامه داد: یک سری از نقاشی دیواری‌ها هست که اسپانسر یا سفارش دهنده‌اش سازمان زیباسازی است و طرح‌ها را کارشناسان سازمان تایید می کنند. اما یک سری نقاشی دیواری هم بنا به مناسبت‌هایی توسط خود مناطق انجام می شود. مثلا وقتی اتوبان یا پارکی افتتاح می شود به شکلی عجله‌ای این اتفاق می افتد و فرصت کافی برای هماهنگی با سازمان زیباسازی و تایید طرح‌ها نیست. خب کیفیت کارها در نوع اول طبعا از نظر بصری و فنی بهتر است.

او ادامه داد: در 6 ،7 سال گذشته، قبل از آنکه شورای هنری نقاشی دیواری در سازمان زیباسازی تاسیس شود، آثاری بر دیوارهای شهر خلق شدند که به نظر می رسد امروز نیاز به بازنگری دارند که ما در طرح «به پیشواز بهار می رویم» به سراغ آنها رفتیم و دشواری کار ما هم این بود که کار در این بخش نباید به اغتشاش بصری شهر بیانجامد چرا که شهر به اندازه کافی شلوغ هست. بچه هایی که این روزها برای شورای هنری طرح هایشان را می آورند نیز این را به خوبی می دانند .

قدیانلو در پایان با اشاره به اینکه سال 92 به دلیل کمبود بودجه در بخش نقاشی دیواری سال رکود بود گفت: در حال حاضر طرح های زیادی در شورای هنری تایید شده که هنوز آنها را روی دیوار ندیده‌ایم و به گمانم سال 93 بشود امیدوار بود با دیدن نتایج طرح «به پیشواز بهار می رویم» بسیاری از این طرح‌ها را در راستای همان آرام سازی شهر اجرایی کرد.

لازم به یادآوری است، سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای بهره گیری از هنر برای زیباتر کردن شهر تهران در طرح «به پیشواز بهار می رویم» اقدام به بهسازی و ارائه 44 هزار متر مربع نقاشی دیواری در 22 منطقه تهران کرد که این آثار 27 اسفندماه سال گذشته به پایان رسید و چهره شهر تهران را در نوروز سال 93 دگرگون کرد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =