بعد از «ماهی و گربه» نوبت به «قصه‌ها» رسید / حضور متوالی یک شرکت فیلمسازی در رقابتی جهانی

در دو سال پیاپی محصولاتی از شرکت ایران‌نوین فیلم سینمای ایران را در جشنواره ونیز نمایندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرها از جشنواره ونیز حکایت از حضور تازه‌ترین ساخته رخشان بنی‌اعتماد «قصه‌ها»، در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی ونیز داشت. این فیلم از محصولات «ایران نوین فیلم» است.

سال گذشته نیز «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی  و به عنوان محصول ایران نوین در همین جشنواره و دیگر جشنواره‌های بین‌المللی حضور پیدا کرد. این فیلم از جشنواره‌های ونیز، لیسبون، دوبی، استانبول، فریبورگ و اسلوونی جوایز معتبری را کسب کرد که این حضور بین‌المللی همچنان ادامه دارد. 

«قصه‌ها» هم با شرکت در جشنواره فیلم ونیز حضور بین‌المللی خود را آغاز می‌کند. شرکت این فیلم در چند جشنواره معتبر جهانی دیگر هم قطعی شده است. رخشان بنی‌اعتماد پس از 5 سال دوری از سینما، «قصه‌ها» را در سال 1390 با سرمایه‌گذاری مریم شفیعی، کارگردانی کرد که در جشنواره سال گذشته فجر در سه بخش بهترین فیلم، بهترین چهره پردازی و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

«قصه‌ها» یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سال‌های اخیر است. گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، ریما رامین فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی نیا، خسرو شهراز، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی و ... از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«قصه‌‏ها» گذر به هفت موقعیت از زندگی آدم‌هایی است که در شرایطی شبیه به بسیاری از ما و آدم‌های دیگر جامعه، روزگار می گذرانند.

پخش بین‌المللی این فیلم را کتایون شهابی مدیرعامل شرکت نوری پیکچرز برعهده دارد.

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =