واحد مرکزی خبر نوشت:

کره شمالی ادعاهای مقامات آمریکایی را درباره دست داشتن پیونگ یانگ در چاپ و انتشار دلارهای تقلبی رد کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه در مطلبی نوشت واشنگتن ادعا می کند پیونگ یانگ با وارد کردن تجهیزات و کاغذهای مورد نیاز برای چاپ دلارهای تقلبی از یک کشور خاص و وارد کردن جوهر مورد نیاز از یک کشور دیگر، دلارهای تقلبی چاپ کرده است.
در ادامه این مطلب آمده است آمریکایی ها ادعا می کنند این دلارهای تقلبی به اندازه ای شبیه دلارهای واقعی هستند که تنها دستگاه های بسیار مدرن قادر است تقلبی بودن آنها را تشخیص دهد. این خبرگزاری ادامه داد آمریکا از کره شمالی خواسته است افرادی را که در این امر دست دارند تحویل واشنگتن دهد.
در ادامه این مطلب آمده است با این حال آمریکا نتوانسته است شواهدی در تایید ادعاهای خود ارائه کند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی ادامه داد مقامات تحقیقاتی آمریکا با تشکیل گروهی در این زمینه تحقیق کردند ولی بعد از یک سال به این نتیجه رسیدند که داستان گفته شده درباره چاپ دلار تقلبی در کره شمالی صحت ندارد.
خبرگزاری کره شمالی نوشت آمریکا با گسترش این قبیل اطلاعات و شایعات درباره کره شمالی، تحرک دیگری را با هدف لکه دار کردن اعتبار کره شمالی در عرصه بین المللی آغاز کرده است.
به گزارش ایتارتاس از پیونگ یانگ، کره شمالی اعلام کرده است چاپ اسکناس های تقلبی، قاچاق مواد مخدر و سایر جنایت ها جزو بیماری های مزمن جامعه آمریکاست که دولت واشنگتن همواره تلاش می کند کشورهای دیگر از جمله کره شمالی را مسئول آن جلوه دهد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    6 0
    ياد ما هم بدين حال ميده كاغذ پاره رچاپ كنيم
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    7 2
    قابل توجه کسانی که دلار در خانه اشان ذخیره کرده اند. ممکن است امریکا باز پولش را تغییر دهد.