لاریجانی:پایه مذاکرات، مقررات است نه گردن کشی

رئیس مجلس تاکید کرد: ایران در مذاکرات هسته ای پایبند منطق است.


به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور صبح امروز(یکشنبه 30 شهریورماه) ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاستهای کلی علم و فن آوری افزود: این سیاستها در قانونگذاری و برنامه ریزی ها مبنای عمل قرار می گیرد.

علی لاریجانی با بیان اینکه ساختار امریکا با پدیده تروریست گره خورده است تصریح کرد: امریکا باید بفهمد بعد از حدود سه دهه به چه جنایاتی علیه ملت ایران دست زده است‬.

رئیس  مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه برخی اظهارات مسئولان آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران شیطنت‌آمیز است، تصریح کرد: اینکه در آستانه مذاکرات هسته‌ای با حرف‌های نسنجیده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته‌ای را دارند، رویه دیگر همان خوی استکباری آمریکاست که وقتی در مبارزه با ایران عاجز شدند و در مذاکرات هم نتوانستند تحمیلی ایجاد نمایند و ضمنا به قدرت انتظام‌بخش و امنیت‌ساز ایران در منطقه وقوف یافتند که در اصلاح گفتار وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت تا حدی دیده شد، به باید و نبایدهای غیرمنطقی در حد و اندازه فعالیت‌های هسته‌ای ایران روی آوردند و خط و نشان کشیدند.

لاریجانی در همین زمینه ادامه داد: اگر این اقدامات را به عنوان مانور روانی انجام می‌دهند، باید این امر را فهم کرده باشند که ایران در مذاکرات هسته‌ای پایبند منطق است و علاقه‌ای به کرشمه‌های بی‌خاصیت سیاسی آمریکا ندارد که اتلاف وقت است و اگر واقعا متعقد به این خط و نشان‌ها هستند، چرا دنبال مذاکره می‌گردند؟ این چه مذاکره‌ای است که نتیجه آن از قبل با خط و نشان مشخص می‌شود؟ اگر فکر می‌کنند با اینگونه شلوغ‌کاری در مذاکرات، ایران طناب محدودیت اتمی را با دست خود به گردن می‌نهد، این تصور اشتباهی است.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای صرفا بر پایه مقررات بین‌المللی که برای همه کشورها یکسان است مفهوم دارد، خاطر نشان کرد: این مذاکرات با گردنکشی و گرانفروشی مفهوم ندارد. جالب این است که در حالیکه خودشان به نفوذ و قدرت ایران در منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت نیاز دارند، سخنان سبک در باید و نباید در نتیجه مذاکرات بر زبان می‌رانند. این هم یک نوع کلاهبرداری مدرن است. البته ایرانیان صبورند و صحنه را می‌پایند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد درونی کشور می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود افزود: امروز پیشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت در آبادانی و رفع فقر در کشور است.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =